رونمایی از پروژه‌های شگفت‌انگیز جدید در دبی

احیای اقیانوس‌ و تاسیس یک مرکز آزمایشگاهی جدید از مهم‌ترین پروژه‌های دبی در ایالات متحده عربی خواهد بود که به‌تازگی از طراحی آن‌ها رونمایی شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از معماران پرآوازه اهل دبی با این استدلال که سلامت شهروندان و به طور کلی، موجودات زنده در گرو بهداشت اقیانوس‌ها است، در نظر دارند یک مرکز آزمایشگاهی معلق را برای احیای دریا و طبیعت‌گردی احداث کنند. این اقدام نه‌تنها افزایش بهداشت و سلامت اقیانوس را به دنبال خواهد داشت، بلکه به اشتغال‌آفرینی برای ۳۰ هزار نفر در بخش اقتصاد سبز منجر خواهد شد. مرکز آزمایشگاهی معلق دبی فضاهایی را برای انجام تحقیقات دریایی، احیای اقیانوس و طبیعت‌گردی آبی در بر خواهد گرفت، ضمن این‌که قرار است میزبان محیط‌هایی نیز برای آموزش، فضاهای پذیرایی و مراکز تجاری نیز باشد.

رونمایی از پروژه‌های شگفت‌انگیز جدید در دبی

بهبود وضعیت مناطق ساحلی

احداث یک مؤسسه دریایی در قلب پروژه جدید دبی خواهد بود که حفظ موجودات دریایی و محیط ساحلی شهر در محوریت آن قرار دارد. در واقع برنامه‌ریزان دبی در نظر دارند علوم دریایی شهر را گسترش دهند و از این طریق به افزایش ظرفیت حفاظت از محیط آبی دبی کمک کنند، ضمن این‌که ایجاد یک صخره مصنوعی به مساحت ۲۰۰ متر مربع در رأس اهداف آن‌ها خواهد بود. علاوه بر این، پروژه جدید میزبان یک میلیارد مرجان و ۱۰۰ میلیون درخت حرا خواهد بود که به واسطه همین ویژگی‌ها نیز به عنوان مرکزی برای جذب گردشگران عمل خواهد کرد. در این مرکز، امکان تجربه سفرهای دریایی برای بازدیدکنندگان از طریق قایق‌های دوستدار محیط زیست که همگی انرژی خود را به طور صد درصد از نیروی تجدیدپذیر حاصل از تجهیزات خورشیدی و آبی تأمین می‌کند، فراهم خواهد آمد.

نصب نیروگاه‌های موج نیز از دیگر پروژه‌های جدید دبی خواهد بود که به تولید انرژی تجدیدپذیر بیشتر برای سازگاری مناطق شهر با افزایش جمعیت کمک خواهد کرد و از این طریق، در تحقق اهداف صفر کربن سهیم خواهد بود. پروژه مزرعه اقیانوسی نیز رویکرد دیگر مدیران دبی به‌شمار می‌رود که قرار است با هدف تولید غذای سالم و دوستدار اقلیم پیاده شود.

رونمایی از پروژه‌های شگفت‌انگیز جدید در دبی

کد خبر 660980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.