اقدامات فرهنگی باید مردم‌محور باشد

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر همدان گفت: در راستای تحقق اهداف فرهنگی، اقدامات باید مردم‌محور باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید شهابی‌نیا امروز _شنبه بیست‌وسوم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه مشترک کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان که با موضوع بررسی مباحث گردشگری و ایجاد معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری با حضور رؤسا و اعضای کمیسیون‌ها برگزار شد، اظهار کرد: در راستای تحقق اهداف فرهنگی، اقدامات باید مردم محور باشد، زیرا هرچقدر مشارکت مردمی در اجرای برنامه‌ها به‌ویژه در حوزه فرهنگی بیشتر باشد، تحقق اهداف بهتر اتفاق خواهد افتاد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر همدان تصریح کرد: بخش قابل‌توجهی از برنامه‌های فرهنگی در شهرها با محوریت شهرداری اجرا می‌شود، از این رو لازم است معاونت فرهنگی در شهرداری‌ها ایجاد شود که این موضوع در حال حاضر با موانع قانونی امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: به‌نظر می‌رسد شورای‌عالی انقلاب فرهنگی باید نسبت به رفع موانع قانونی ایجاد معاونت فرهنگی در شهرداری‌ها اقدامات لازم را انجام دهد.

شهابی‌نیا با اشاره به مصوبه شورا مبنی بر معرفی مسئول فرهنگی مناطق شهرداری تا پایان فروردین ماه سال جاری، اضافه کرد: تاکنون در این زمینه اقدامی انجام نشده است.

گردشگری بخش قابل‌توجهی از درآمد کشورها را تأمین می‌کند

علی رضایی، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه گردشگری را از محورهای اصلی سند توسعه استان دانست و اظهار کرد: امروزه گردشگری، صنعت بسیار مهمی است که بخش قابل توجهی از درآمد کشورها از این صنعت تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه لازمه ارتقای جایگاه گردشگری تحول فکری در مدیران شهری است، افزود: اگر این تحول به‌وجود نیاید جایگاه گردشگری ارتقا پیدا نمی‌کند و این موضوع در گرو تحول نگرش و اندیشه‌های مدیران شهری در این حوزه است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه مطالبه شورا از شهرداری، اهتمام ویژه به حوزه گردشگری است، تصریح کرد: همدان ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه گردشگری دارد که می‌تواند درآمد پایداری برای شهر و شهرداری داشته باشد.

وی اضافه کرد: ارائه نکردن اساسنامه شرکت گردشگری توسط شهرداری به شورا قابل قبول نیست و این نشانه بی‌توجهی به این حوزه است.

رضایی با اشاره به اینکه جایگاه و وظیفه سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری شهرداری باید به سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت تبدیل شود، خاطرنشان کرد: عمده کارهای این سازمان باید به مناطق واگذار شود تا این مناطق با محلات تعامل مستقیم داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: در این جلسه مقرر شد طرح تبدیل سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری شهرداری به‌عنوان معاونت در مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی این شهر مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر 660971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.