نیوزلند میزبان سیستم‌های روشنایی خورشیدی دوستدار حیوانات

مدیران ولینگتون، پایتخت نیوزلند اقدام به نصب سیستم‌های روشنایی هوشمند جدیدی در یکی از بندرهای پرجمعیت شهر کرده‌اند که علاوه بر تامین نیروی مورد نیاز خود از انرژی خورشیدی، به حفظ حیات وحش شهر کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سیستم‌های روشنایی جدید در یکی از مسیرهای پرتردد دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی با هدف حفظ زندگی حیوانات مناطق اطراف، در امتداد یکی از بنادر شهر نصب شده است. این سیستم‌های هوشمند از طریق افزایش قابلیت رؤیت حیوانات وحشی توسط سایر کاربران مسیرهای اطراف و بازدیدکنندگان هنگام تاریکی به حفظ جان حیوانات کمک می‌کند. در حال حاضر تعداد ۱۳ تیر چراغ برق هوشمند در این مسیر نصب شده که همه پنل‌هایی خورشیدی را برای تولید نیروی مورد نیاز خود از انرژی تجدیدپذیر در بر گرفته است.

افزایش ایمنی عمومی

اعضای شورای شهر ولینگتون ادعا کرده‌اند که سیستم‌های روشنایی جدید نه‌تنها به نجات جان حیوانات وحشی کمک خواهد کرد، بلکه ایمنی سایر کاربران را، به‌ویژه هنگام سرما و بارش شدید برف و باران تضمین می‌کندT چراکه در این بازه‌های زمانی از سال، طول روز و مدت زمان روشنایی طبیعی محیط کوتاه است و همین امر می‌تواند ایمنی تمام موجودات زنده و انسان‌ها را تهدید کند.

نصب سیستم‌های روشنایی خورشیدی دوستدار حیات وحش در ولینگتون

سیستم‌های روشنایی جدید که هنگام روشنایی روز یا نبود حضور موجودات زنده در اطراف، با رنگ نارنجی و کم‌نور به چشم می‌خورد، به محض نزدیک شدن حیوانات و انسان‌ها به تدریج روشن‌تر می‌شود تا به اوج روشنایی خود در هنگام تردد زیاد از مسیر برسد. خاموش و روشن شدن چراغ‌های این سیستم‌ها به وسیله سنسورهایی دیجیتالی ممکن می‌شود که عملکرد آن‌ها مبتنی بر انرژی تجدیدپذیر تأمین شده توسط پنل‌های خورشیدی است.

جالب است بدانید که انتخاب رنگ چراغ‌های تیرهای چراغ برق جدید ولینگتون با هدف جلوگیری از ایجاد ترس در حیوانات انجام شده است. کمپانی تولید کننده این سیستم‌ها ادعا کرده است که لامپ‌های الای‌دی به‌کاربرده شده در آن‌ها از طریق ایجاد نوری با طیف کم‌عرض اما طولانی، امکان ایجاد محیطی دوستدار حشرات و سایر جانداران مانند درختان را نیز فراهم می‌آورد، ضمن این‌که روشنایی کافی را هنگام تاریکی برای عابران پیاده و دوچرخه‌سواران تأمین می‌کند.

کد خبر 660947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.