تامین زمین مجتمع دامپروری در ناحیه غرب شهرکرد مشکلی ندارد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: تامین زمین مجتمع دامپروری در ناحیه غرب شهرکرد مشکلی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اصغر احمدی؛ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال‌وبختیاری امروز _شنبه بیست‌وسوم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه شورای اسلامی شهر شهرکرد، اظهار کرد: تأمین زمین مجتمع دامپروری در ناحیه غرب شهرکرد مشکلی ندارد و در آینده‌ای نزدیک عملیاتی و اجرایی می‌شود.

وی افزود: تأمین زمین برای فراهم کردن زیرساخت تمام بخش‌های توسعه‌ای کشاورزی، دامپروری، صنعت، معدن و مسکن به حوزه منابع‌طبیعی و آبخیزداری مربوط می‌شود و در این راستا اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال‌وبختیاری آمادگی همکاری با دستگاه‌های اجرایی متولی را دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به طرح دولت سیزدهم برای کاشت یک میلیارد اصله نهال در کشور، تصریح کرد: از این میزان ۱۰ میلیون اصله درخت سهم چهارمحال‌وبختیاری است که درخواست می‌شود به منظور تسریع در روند تحقق این برنامه، شهرداری شهرکرد به اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان کمک کند. با کاشت ۱۰ میلیون اصله درخت در مناطق مختلف چهارمحال‌وبختیاری زمینه ایجاد محیط‌های سالم و پاک فراهم خواهد شد.

لزوم استفاده از شبکه‌های نوین آبیاری

حسین برزگر؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری نیز در این جلسه، اظهار کرد: کارگروهی با عضویت کارشناسانی از جهاد کشاورزی، منابع‌طبیعی و آبخیزداری، حفاظت محیط زیست، نظام دامپزشکی، شرکت شهرک‌های صنعتی، امور اراضی و شرکت آب منطقه‌ای استان و شهرستان شهرکرد برای بررسی سه مکان پیشنهادی ویژه احداث مجتمع دامداران ناحیه غرب شهرکرد تشکیل و تا کمتر از ۱۰ روز دیگر نتیجه ارائه شود.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری از تمام ظرفیت و توان قانونی خود برای احداث مجتمع دامداران ناحیه غرب شهرکرد استفاده می‌کند. کمبود شدید منابع آب در چهارمحال‌وبختیاری وجود دارد و باید از شبکه‌های نوین آبیاری در بخش‌های مختلف بهره‌گیری کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان برای بهبود سامانه‌های آبیاری فضای سبز شهرکرد آمادگی همکاری با مجموعه مدیریت شهری را دارد.

وی با اشاره به رفع مشکلات ۶۶۸ بهره‌بردار مجتمع دامپروری اسکان شهرکرد، ادامه داد: مشکل بهره‌برداری مجتمع فناوران شماره دو شهرکرد نیز رفع شد و مجوزهای آنها تا ۴۰ روز دیگر صادر می‌شود؛ همچنین ۴۳ مجتمع دامپروری و گلخانه‌ای از شهرستان بن تا شهرستان خانمیرزا با هدف بهبود مدیریت مصرف منابع آب، افزایش تولید، رشد اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی در استان طراحی و اجرایی خواهد شد.

کد خبر 660923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.