رفتن به عربستان به خاطر پول؟ نه لئو این کار را نکن‌!

برنده کاپ جام جهانی، هنوز تصمیمی در مورد آینده خود نگرفته است، اما این واقعیت که او به فکر پیوستن به الهلال است که شاید با این تصمیم همه را شوکه کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پدر لیونل مسی از ادعای روز سه‌شنبه گذشته خبرگزاری فرانسه مبنی بر اینکه پیشنهاد الهلال به پسرش یک «معامله تمام‌شده» است، عصبانی شد. خورخه این داستان را یک «شایعه شیطانی» خواند و رد کرد. ضمن اینکه باز هم تکرار کرد که هنوز تصمیمی در مورد محل بازی کاپیتان آرژانتین در فصل آینده، گرفته نشده است.

همانطور که رسانه GOAL چندین بار گزارش داده است، مسی برای نهایی کردن آینده خود، تا پایان فصل فعلی صبر خواهد کرد. با این حال، انتقال به عربستان سعودی منتفی نخواهد بود. برعکس، این یک گزینه بسیار مناسب برای مهاجم و خانواده‌اش باقی می‌ماند که برای کسانی که انتظار دارند سوپراستارهای ورزشی را در کشورشان داشته باشند، یک امیدواری بزرگ است.

حرکات اخیر مسی، در داخل و خارج از زمین، به شدت ناامیدکننده بوده است، اشتباهات اخلاقی او، در این واقعیت خلاصه می‌شود که به‌تازگی توسط پاری‌سن‌ژرمن و مالکان قطری، به دلیل انجام یک سفر تبلیغاتی به عربستان محروم شد.

رفتن به عربستان چندان منطقی نخواهد بود

همانطور که مارسلو مو را آرائوخو، نویسنده آرژانتینی یک بار به رسانه‌ها گفت: " فکر می‌کنم مسی فوق‌العاده درخشان است، اما فکر نمی‌کنم او بیش از حد درگیر مسائل گسترده‌تر باشد."

بنابراین، این واقعیت که مسی به وضوح از پیوستن به الهلال ابایی ندارد، حداقل از منظر اخلاقی، تعجب‌آور نیست. با این حال، در سطح ورزشی، این انتقالی است که منطقی به نظر نمی‌رسد.

مسی مدت‌ها است که آرزوی پنجمین قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را دارد. در طول پنج سال گذشته بارها و بارها اعتراف کرده است که این یکی از رویاهای باقی مانده او در سطح باشگاهی، همین اتفاق است.

رفتن به عربستان به خاطر پول؛ نه لئو این کار را نکن‌!

درمانده و ناامید در PSG

به یاد داشته باشید، او پس از حضور در پارک دو پرنس در تابستان ۲۰۲۱ پس از خداحافظی دردناک با بارسلونا، ادعا کرد که به "بهترین تیم" برای فتح اروپا آن هم برای آخرین بار، پیوسته است.

او گفت: «فکر می‌کنم ما تیمی داریم که می‌تواند این اتفاق را رقم بزند. امیدوارم بتوانیم آن را محقق کنیم.» البته آن‌ها این کار را نکردند. پاری‌سن ژرمن در هر یک از دو فصل حضور مسی در فرانسه، از مرحله یک‌شانزدهم پایانی حذف شده است.

حذف امسال سخت‌تر بود. پاری‌سن ژرمن در سال ۲۰۲۱ نبز مقابل رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو تسلیم شد، اما حداقل آنها در اکثر بازی‌ها خوب بازی کردند. این موضوع را نمی‌توان در مورد آخرین حذف آنها گفت، پی‌اس‌جی در مقابل تیم کاملاً برتر بایرن‌مونیخ، حرفی برای گفتن نداشت و باز هم با ناکامی روبه‌رو شد. در حقیقت تماشای این اتفاق کمی سخت بود. برعکس فرانسوی‌ها، فیلیپ لام آشکارا از دیدن نمایش تیمش خوشحال شد، اما حتی او، از دیدن مسی که به نظر در بازی گم شده بود و PSG توان مقابله با حملات باواریایی‌ها را نداشت، ناراحت شد.

لام به اسپورت بیلد گفت: «او در لحظات خاصی در مونیخ کلاس اضافی خود را نشان داد، "اما مهارت مسی بدون انگیزه، برای موفقیت کافی نیست. افراد در PSG، نمی‌دانند چگونه با هم گل بزنند و چه کمکی به لئو کنند." مسی درمانده و ناامید بود.

اگر قرار باشد این آخرین باری باشد که از او در بزرگ‌ترین رویداد باشگاهی می‌بینیم، این یک راه بسیار شرم‌آور برای او خواهد بود که به پول عربستانی‌ها سر تعظیم فرود آورد.

رفتن به عربستان به خاطر پول؛ نه لئو این کار را نکن‌!

برای بازگشت به بارسا دستمزد را کاهش دهید

می‌توان استدلال کرد که او لیاقت خداحافظی بهتری را دارد، اما نباید برای مردی که سرنوشتش در دستان اوست، متأسف باشیم. بالاخره مسی هیچ اجباری برای رفتن به عربستان ندارد. او مطمئناً به پول نقد نیاز ندارد. هنوز چندین باشگاه بزرگ اروپایی وجود دارند که اگر نگرانی‌های قابل درک به‌خاطر فیرپلی مالی (FFP) در کار نباشد، از جذب او بسیار خوشحال می‌شوند و به‌طور مطلق هیچ چیز مانع مسی نمی‌شود که دستمزد گزاف خود را کاهش دهد تا با هزینه‌ای بسیار مقرون به صرفه دوباره راهی کاتالونیا شود. بیایید با این داستان روبه‌رو شویم، اگر او واقعاً بخواهد به تیم محبوبش بازگردد، می‌تواند دستمزد خود را کاهش دهد تا این اتفاق بیفتد، البته که لئو می‌تواند همچنان دستمزد خوبی دریافت کند.

مسی، به طور قابل درک، از پیشنهاد رئیس باشگاه (خوان لاپورتا) مبنی بر اینکه برای ماندن در نیوکمپ در سال ۲۰۲۱، به او پیشنهاد "بازی رایگان" می‌داد، ناراحت بود، زیرا او مسئول مشکلات اقتصادی کاتالان‌ها نبود، بنابراین این فوق ستاره، موظف به حل آنها نبود. این پیشنهاد رئیس بارسا، حتی از منظر قانونی هم ممکن نبود و این امر را به نوعی حرکت شیطانی از سوی لاپورتا تبدیل می‌کرد، این رفتار، تلاشی آشکار برای برداشتن برخی از تقصیرها از گردن بارسا برای از دست دادن بزرگترین بازیکن تاریخ باشگاه و ربط دادن آن، به بی‌احتیاطی مدیریت قبلی بود. اگر یک نکته در مورد مسی بدانیم، این است که او کاملاً از ارزش خود آگاه است و هرگز حاضر نیست که تن به هر کار اشتباهی دهد.

رفتن به عربستان به خاطر پول؛ نه لئو این کار را نکن‌!

تلاش برای جام جهانی ۲۰۲۶

پی‌اس‌جی، در طول تلاش‌های اخیر خود، جهت متقاعد کردن او برای ماندن در پارک دو پرنس متوجه شد نگه داشتن لئو بسیار سخت است. با توجه به مسائل مربوط به FFP (فرپلی مالی)، مسی می‌توانست موافقت کند که با دریافت حقوق کم‌تری، در پاریس بماند، اما هرگز هیچ شانسی برای این اتفاق وجود نداشت. بدیهی است که لئو این حق را به دست آورده است که هر کاری که دوست دارد، انجام دهد، به‌خصوص وقتی صحبت از درآمد او می‌شود. اگر بخواهد قبل از بازنشستگی هرچه بیشتر سود کند، این حق مسی است. همچنین شایان ذکر است که این فوق ستاره، به وضوح مردی سخاوتمند است. او مبالغ قابل توجهی از پول را به امور خیریه اهدا و چندین ارگان نیازمند را در طول سال‌ها تأمین مالی کرده است.

این واقعاً حریصانه است که مسی دوست دارد به بازی در بالاترین سطح ادامه دهد، با توجه به اینکه او تقریباً دو دهه است که مردم جهان را شگفت‌زده کرده است و بارها برای باشگاه و کشورش نمایش‌های چشم‌نواز ارائه داده است.

هیچ بازیکنی، حتی فردی که مدت‌ها است یک انسان فرازمینی به نظر می‌رسد، در برابر گذشت زمان، مصون نیست و بازی در لیگ برتر، به احتمال زیاد به مسی اجازه می‌دهد دوران حرفه‌ای خود را طولانی‌تر کند و استرس و فشار وارده بر ۳۵ سالگی‌اش را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. بستن یک قرارداد یک ساله، درحالی که تلاش می‌کند هدف بلندپروازانه خود را برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۶ محقق کند، بهترین راه حل است.

رفتن به عربستان به خاطر پول؛ نه لئو این کار را نکن‌!

چیزهایی بیشتری برای ارائه وجود دارد

اما واضح است که او در اوج، چیزهای بیشتری برای ارائه کردن دارد، همانطور که به طرز هیجان‌انگیزی با عملکرد عالی در جام‌جهانی ۲۰۲۲، قهرمان شد. بنابراین، پیوستن مسی به کریستیانو رونالدو در فوتبال در عربستان سعودی، حتی از نقطه نظر صرفاً ورزشی، کار درستی نیست. بدیهی است که ما باید قدردان همه کارهایی باشیم که مسی برای فوتبال انجام داده است، به خاطر تمام خاطرات جادویی که ساخته است. تماشای نمایش‌های چشم‌نواز او در قطر، فقط مایه شادی نبود. این یک امتیاز بود. علاوه بر این، به نظر می‌رسد یک پایان فوق‌العاده برای برجسته‌ترین فوتبالیست حرفه‌ای که دنیا تا به حال دیده است، رخ خواهد داد.

از نظر بسیاری، مسی بهترین بازیکن تاریخ فوتبال است. هیچ‌کس در چنین سطح بالایی برای مدت زمان طولانی، ندرخشیده است. او رکوردهایی را ثبت کرده است که هرگز شکسته نمی‌شود و درک کارهایی که او در زمین انجام می‌دهد، برای ما غیرممکن است.

رفتن به عربستان به خاطر پول؛ نه لئو این کار را نکن‌!

اما دقیقاً به این دلیل است که ما از مسی انتظار بیشتری داریم. به دلیل ترکیب تقریباً منحصربه‌فردش از استعداد، نظم و میل، او خودش را در موقعیت نادر و ممتازی قرار می‌دهد که تحت فشار ملاحظات مالی قرار نگرفته است و بنابراین آزاد است تا هر کاری که می‌خواهد، انجام دهد. کیفیت رقابت برای او دیگر مشکلی نیست و می‌تواند با پیوستن به اولین باشگاه خود، (نیوولز اولد بویز)، حرکتی عاشقانه‌تر از بازگشت به بارسلونا انجام دهد.

با قهرمانی در جام جهانی، مسی اکنون در آرژانتین بسیار محبوب است، او به همین راحتی می‌تواند به خانه برود و مانند یک پادشاه در زادگاهش روزاریو زندگی کند. مطمئناً از نظر مالی پاداش خاصی نخواهد داشت، اما این یک پایان افسانه‌ای خواهد بود. البته این اتفاق، بسیار بعید به نظر می‌رسد. در این مرحله، رفتن به عربستان‌سعودی اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد، صرفاً به دلیل حجم زیاد پیشنهاد روی میز، این انتقال همه را شوکه می‌کند. هنوز هم هیچ‌چیز رسمی نشده است. هنوز ممکن است چرخش‌ها و پیچش‌های بیشتری در خصوص آینده لئو وجود داشته باشد، اما یک چیز در طول دو سال گذشته به وفور روشن شده است: این توهم که بزرگترین بازیکن دنیا، توسط رویاها هدایت می‌شود، از بین رفته است. واقعیت تلخ این است که حرکات مسی اکنون با انگیزه پول انجام می‌شود و پذیرش آن در هر سطح، کمی سخت است.

کد خبر 660879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.