۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۰
هوش‌مصنوعی حاصل تجمع دانش بشر است

یک دکترای هوش‌مصنوعی و رباتیک گفت: آثار هنری، فیلم‌ها، تصاویر و داده‌های مختلفی که امروزه توسط سیستم‌های هوشمند تولید شده است، حاصل تجمع تجربه انسان‌های پیشین است.

حامد شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نحوه عملکرد هوش‌مصنوعی فعلی و روند خلق آثار هوشمند اظهار کرد: درواقع تمام فناوری‌های هوشمند امروزی که در حال توسعه است، حاصل رفتارهای میلیون‌ها انسان است.

وی افزود: به بیان دیگر می‌توان گفت سیستم‌های مجهز به فناوری هوش‌مصنوعی که امروزه شکل گرفته به واسطه یادگیری و تجزیه و تحلیل تجربه میلیون‌ها انسان طی چند دهه گذشته توسعه پیدا کرده است.

این دکترای رباتیک و هوش‌مصنوعی ادامه داد: در حال حاضر فناوری‌ها و سیستم‌های بسیاری تولید شده که مجهز به هوش‌مصنوعی است و این نوع از سیستم‌ها با کمک هوش‌مصنوعی آثار هنری متعددی طراحی کرده‌اند.

وی در رابطه با چگونگی روند خلق آثار در سیستم‌های هوشمند گفت: آثار هنری، فیلم‌ها، تصاویر و داده‌های مختلفی که امروزه توسط سیستم‌های هوشمند تولید شده است، حاصل تجمع و قرار گرفتن تجربه انسان‌های پیشین است.

شهبازی در همین رابطه تصریح کرد: می‌توان گفت که آثار و تولیدات سیستم‌های هوش‌مصنوعی خلاصه‌ای از تجمع میلیون‌ها دانش مختلف است.

وی با تاکید بر این مسئله ادامه داد: درواقع تمام آثار از جمله موسیقی، فیلم و تصاویر و هر نوع داده‌ای که توسط سیستم‌های مجهز به هوش‌مصنوعی تولید شده است، بر گرفته از تولیدات بشر در طول تاریخ است.

کد خبر 660848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.