سینمای ایران به زیست بوم نوآوری کشور می‌پیوندد

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی هدف کلی از راه‌اندازی خانه خلاق و نوآوری سینمای ایران را اتصال هرچه بیشتر سینمای ایران به زیست بوم فناوری کشور دانست.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، سیدمهدی جوادی اظهار کرد: خانه خلاق و نوآوری سینمای ایران یکی از مراکز متصل به بنیاد سینمایی فارابی است که امسال برای اولین بار در نمایشگاه اینوتکس نیز شرکت کرده است.

وی افزود: صنعت سینما مثل دیگر صنایع از فناوری استفاده می‌کند و در حوزه‌های مختلفی از جمله VFX یا جلوه‌های ویژه بصری، تجهیزات فیلمبرداری و استودیویی، اکران، سرمایه گذاری و مانند آن به دنبال تأمین زیرساخت‌هایی برای اتصال هرچه بیشتر به زیست بوم نوآوری کشور است.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به استقبال بیشتر مخاطبان از نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ در مقایسه با دوره‌های قبل بیان کرد: به نظر می‌رسد امسال استقبال بهتری نسبت به سال‌های گذشته از نمایشگاه صورت گرفته است. البته وقتی درباره برگزاری نمایشگاه نوآوری در ایران صحبت می‌کنیم، این انتظار وجود دارد که در همه ابعاد، معرف زیست بوم فناوری و نوآوری کشورمان باشد، این مقوله در غرفه سازی، تبلیغات و دسته بندی غرفه‌ها باید خود را نشان دهد که در مقایسه با نمایشگاه‌های نوآوری سایر کشورها، مشکلاتی هنوز هست اما به طور کلی همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک فناوری پردیس در استمرار برگزاری نمایشگاه اینوتکس قابل تحسین است.

جوادی با اشاره به دستاوردهای اینوتکس ۲۰۲۳ برای خانه خلاق و نوآوری سینمای ایران گفت: در این رویداد هم علاقه مندانی به حوزه نوآوری سینما و هم شریک‌های خوبی را برای جذب سرمایه و توسعه فناوری سینمایی پیدا کردیم و امیدوارم از برنامه‌هایمان در خانه خلاق و نوآوری، حضور مستمر و مؤثر در زیست بوم نوآوری کشور دیده شود و ایجاد حلقه اتصال بین استارتاپ ها با اهالی سینما یکی از برنامه‌ها خواهد بود.

کد خبر 660794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.