کاهش ساعات کاری کارمندان دولتی لیون فرانسه

لیون فرانسه به‌منظور جذاب‌تر کردن کار برای کارمندان دولتی، طرح آزمایشی چهار روز کاری در هفته را ارائه داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دولت محلی کلان‌شهر لئون در فرانسه که به آن گراند لئون نیز گفته می‌شود، از اجرای طرح آزمایشی یک‌ساله چهار روز کاری در هفته برای کارمندان خود از اول سپتامبر سال جاری خبر داد.

دولت اعلام کرد از مجموع نیروی کار حدود ۹۶۰۰ نفری خود، ۵۵۰۰ کارمند دولتی این فرصت را خواهند داشت که درباره نحوه توزیع ساعات کاری خود تصمیم بگیرند، با این حال میزان کل ساعات کار آن‌ها کاهش پیدا نخواهد کرد. بنابراین کارمندان دولتی لئون این شانس را خواهند داشت که از انعطاف‌پذیری و استقلال بیشتری برای تصمیم‌گیری در مورد زمان انجام کار خود برخوردار شوند.

محدودیت قانونی ساعات کار در فرانسه ۳۵ ساعت در هفته است. طی اجرای طرح آزمایشی چهار روز کار در هفته این زمان ثابت می‌ماند، اما داوطلبان می‌توانند در زمینه چگونگی تقسیم حجم کار خود به‌گونه‌ای متناسب با سبک زندگی و نیازهای خود تصمیم بگیرند.

کاهش ساعات کاری کارمندان دولتی لیون در طول هفته

استدلال مقامات دولتی لئون برای این طرح «جذاب‌تر کردن اشتغال» است، زیرا شهرهای سراسر فرانسه با مشکلات استخدام روبه‌رو هستند.

آن‌ها توضیح دادند که شرایط اجتماعی کشور به‌رغم اصلاحات بازنشستگی و به‌دلیل افزایش تورم سخت است، بنابراین متعهد به حفظ قدرت خرید و کیفیت زندگی در محل کار برای مردم خود هستند. سه فرمول مختلف برای انتخاب در اختیار آن‌ها قرار گرفته است، به این صورت که می‌توانند ساعات کاری خود را به‌صورت چهار روز در هفته، چهار روز کامل و یک نصفه‌روز در هفته یا هفته‌های کاری چهار و پنج روزه به‌طور متناوب انتخاب کنند.

طرح آزمایشی یادشده در حال حاضر برای کارمندان ۱۲۰ بخش از کلان‌شهر لئون اجرا خواهد شد که البته بعضی مشاغل از جمله مدیریت پسماند شامل آن نخواهند شد، زیرا برای عملیات این مشاغل از پیش برنامه‌ریزی‌های خاصی انجام گرفته است، اما قرار است از سپتامبر ۲۰۲۴ این امکان در دسترس همه افرادی قرار گیرد که برای مدیریت شهری کار می‌کنند.

کد خبر 660776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.