وزیر خارجه عربستان خواستار پایبندی طرفین درگیر در سودان به بیانیه جده شد

وزیر خارجه عربستان سعودی بامداد جمعه ضمن استقبال از امضای بیانیه جده توسط طرفین درگیر در سودان، خواستار پایبندی آنها به این بیانیه شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از الجزیره، «فیصل بن فرحان» اظهار کرد: مهمترین چیز پایبندی به آنچه بر سر آن توافق شده است و ما برای بازگرداندن امنیت و ثبات به سودان و مردم آن تلاش خواهیم کرد.

وزیر خارجه عربستان سعودی افزود: مذاکرات جده و اعلام تعهد به حفاظت از غیرنظامیان در سودان از سوی طرفین درگیری‌ها، اولین گام است که گام‌های دیگری را به دنبال خواهد داشت.

منابع خبری پنجشنبه شب گزارش دادند، مذاکرات صلح سودان در عربستان سعودی با امضای بیانیه‌ای بین ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع این کشور به نتیجه رسید.

در بیانیه جده که به امضای ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع رسیده، آمده است: دو طرف توافق کردند که منافع مردم سودان برای آنها در اولویت است و از هرگونه حمله‌ای که به غیرنظامیان آسیب برساند، خودداری می‌کنند.

این بیانیه می‌افزاید: ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع باید تمام اقدامات احتیاطی را برای جلوگیری از آسیب غیرنظامیان به کار گیرند و به همه غیرنظامیان سودان اجازه دهند مناطق متخاصم و محاصره شده را ترک کنند.

دو طرف متعهد شدند به دارایی‌های عمومی و خصوصی در سودان آسیب نزنند و از کادر درمان و غیرنظامیان حمایت کنند.

در این بیانیه آمده است: دو طرف به آتش‌بس‌های بشردوستانه منظم و در حد نیاز در سودان پایبند خواهند بود و از عضوگیری و استفاده از کودکان در درگیری‌های این کشور خودداری خواهند کرد.

کد خبر 660718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.