بلینکن: آمریکا و متحدانش آماده‌ رفع تمام کمبودهای اوکراین در میدان جنگ هستند

وزیر خارجه آمریکا گفت: آمریکا و متحدانش آماده هستند تا هر آنچه را اوکراین در میدان جنگ کم دارد، رفع و به این کشور ارسال کنند.

به گزارش ایمنا، آنتونی بلینکن پنجشنبه شب در مصاحبه با شبکه تلویزیونی پی‌بی‌اس آمریکا، اظهار کرد: اگر نقایص و کمبودهایی در میدان جنگ وجود داشته باشد، اوکراینی‌ها به ما اطلاع خواهند داد و ما تمام تلاش خود را برای برطرف کردن آن نقایص و کمبودها انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه ایالات متحده با بیش از ۵۰ کشور دنیا برای برآورده کردن نیازهای اوکراین در جنگ در حال همکاری است، گفت: بسته به ماهیت جنگ، منطقه جغرافیایی درگیری و اقلام مورد نیاز، اطمینان می‌دهیم که هر آنچه را نیروهای اوکراینی نیاز دارند، دریافت خواهند کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا در ادامه با تاکید بر اینکه این یک روند مداوم است، افزود: ما به معنای واقعی کلمه به صورت روزانه با نیروهای اوکراینی و ائتلاف متشکل از کشورهای حامی کی‌یف کار می‌کنیم تا مطمئن شویم که نیروهای مسلح اوکراین از حمایت کافی برخوردار باشند.

بلینکن همچنین در مورد اقدام بریتانیا برای ارائه موشک‌های دوربرد به اوکراین خاطرنشان کرد: دقیقاً به همین دلیل است که ما ائتلافی از کشورهایی داریم که از اوکراین حمایت می‌کنند. کشورهای مختلفی که بسته به ظرفیت‌ها و فناوری‌های خود، کارهای متفاوتی انجام می‌دهند.

کد خبر 660714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.