نمایش ایهام‌گونه رنج فراموش‌شده انسان در نمایشگاه «فراموشی»

یک مجسمه‌ساز گفت: رنج فراموش‌شده انسان در نمایشگاه «فراموشی» به نمایش گذاشته‌ شده است.

ندا مصری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ۱۰ سال پیش فعالیت هنری خود را آغاز کردم، دوران کارشناسی را در رشته صنایع دستی گذراندم و در رشته پژوهش هنر تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل دادم.

وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه فراموشی مجسمه‌های گلی و تعدادی هم کارهای چوبی به نمایش گذاشته می‌شود، افزود: تمام کارهای موجود در نمایشگاه به نوعی مفهوم فراموشی را نشان می‌دهند، تکنیک کارها آرماتور فلزی است که از گل پخته نشده تهیه و با لایه‌های پوشاننده پر شده است.

این هنرمند در خصوص دلیل پرداختن به موضوع فراموشی گفت: فراموشی نوعی ایهام دارد، رنج و فراموشی دو کلمه‌ای است که همیشه همراه با یکدیگر است، فراموشی باعث می‌شود که انسان رنجی را که در مسیر زندگی خود متحمل می‌شود و در صورتش نمایان است فراموش کند که به نوعی یک نعمت است.

نمایش ایهام گونه رنج فراموش‌شده انسان در نمایشگاه «فراموشی»

وی افزود: از طرفی نیز فراموشی موجب رنج می‌شود و فردی که مبتلا به آلزایمر است و فراموشی دارد از فقدان یادآوری رنج می‌برد، به شخصه فراموشی برای خودم باعث رنج و ناراحتی می‌شود. فراموشی مواردی که با یادآوری آن‌ها احساس خوشایندی به انسان دست می‌دهد، موجب رنج می‌شود.

مصری‌پور درباره تعداد آثار موجود در نمایشگاه فراموشی مطرح کرد: تعداد ۱۰ اثر در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود که ساخت آن‌ها سه سال به طول انجامید.

برپایی نمایشگاه «فراموشی» در گالری «نقش قلم»

وی با اشاره به مکان و زمان برگزاری نمایشگاه گفت: نمایشگاه فراموشی در گالری نقش قلم واقع در خیابان چهارباغ عباسی، سرای قزلباش برپا شده است، افتتاحیه این نمایشگاه روز جمعه، بیست‌ودوم اردیبهشت‌ماه بود و تا بیست‌وهفتم اردیبهشت‌ماه هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه خواهد داشت.

این هنرمند در خصوص فروش آثار گلی و چوبی در نمایشگاه فراموشی خاطرنشان کرد: فقط آثار منبت و معرق برای فروش است و سایر آثار تنها برای بازدید علاقه‌مندان به نمایش گذاشته می‌شود.

کد خبر 660708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.