صنعت‌نفت _ ذوب‌آهن/ آخرین فرصت گاندو برای باطل‌کردن طلسم عجیب؛ عبدالله کِشتی‌ نجات آبودان؟

تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در هفته بیست‌ونهم لیگ برتر از ساعت ۱۸ میزبان ذوب‌آهن اصفهان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _جمعه بیست‌ودوم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲_ هفته بیست‌ونهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور جام خلیج‌فارس با برگزاری هشت دیدار به‌صورت همزمان از ساعت ۱۸:۰۰ استارت می‌خورد و در ورزشگاه تختی آبادان، صنعت‌نفت که دومین کاندیدای اصلی سقوط به لیگ دسته‌اول است میزبان ذوب‌آهن اصفهان خواهد بود.

کوبل‌داوری

اشکان خورشیدی با انتخاب کمیته‌داوران فدراسیون فوتبال داور وسط این دیدار خواهد بود و کمک‌داوران وی نیز حسین مرادی و علی احمدی هستند. ضمن اینکه داور چهارم یعقوب آشوری است و حیدر شکور وظیفه نظارت بر عملکر تیم داوری را برعهده دارد.

ذوب‌آهن در منطقه امن و صنعت‌نفت در منطقه سقوط

شاگردان مهدی تارتار فصل بیست‌ودوم را دقیقاً شبیه به فصل بیست‌ویکم به پایان خواهند رساند. گاندوهای اصفهانی تا پایان هفته بیست‌ونهم با ۳۴ امتیاز در جایگاه نهم جدول قرار گرفته‌اند و حتی درصورت برد مقابل صنعت‌نفت آبادان نیز نمی‌توانند صعودی در جدول رده‌بندی لیگ برتر داشته باشند و به‌علت فاصله چهار امتیازی با فولاد خوزستان، با ۳۷ امتیاز نهم می‌مانند اما چنانچه در بازی هفته پایانی برنده شوند یا از هوادار یک‌امتیاز بگیرند و فولاد هم بازی‌اش را ببازد کارشان در لیگ را با حضور در رده هشتم خاتمه خواهند داد. البته شرایط لیگ برتر امسال متفاوت دنبال می‌شود، چرا که ذوب‌آهن فصل گذشته با ۳۷ امتیاز در پایان لیگ روی پله هفتم جدول قرار گرفت و حالا اگر به همین تعداد امتیاز برسد نهم باقی خواهد ماند.

صنعت‌نفت _ ذوب‌آهن/ آخرین فرصت گاندو برای باطل‌کردن طلسم عجیب؛ عبدالله کِشتی‌ نجات آبودان؟

صنعت‌نفت آبادان با عبدالله ویسی اما هدفی جز پیروزی در بازی امروز ندارد؛ تقابلی که از هر چیزی برایشان مهم‌تر و واجب‌تر است. برزیل ایران با ۲۱ امتیاز در جایگاه پانزدهم جدول قرار دارد و با مس‌کرمان رده چهاردهمی هم‌امتیاز است اما به‌علت بازی رودررو یک‌پله پائین‌تر قرار دارد. صنعت‌نفت در هفته‌های اخیر با سرمربی باتجربه خود توانست از مهلکه بزرگی رها شود و دیگر مانند گذشته کاندیدای اصلی سقوی نیست. آن‌ها اگر نتایج خوبی در این دو هفته پیش‌رو کسب کنند و مس کرمان در این امر ناکام بماند دیگر به لیگ دسته‌اول سقوط نخواهند کرد. صنعت‌نفت با تساوی بزرگی که هفته قبل از استقلال گرفت و قبل‌تر مس را هم شکست داد، بقا یا سقوط را به‌دست خودش سپرد اما همچنان در معرض سقوط کابوس‌وار قرار دارد.

تاریخچه تقابل‌های صنعت‌نفت - ذوب‌آهن

تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن اصفهان و صنعت‌نفت آبادان تاکنون در تاریخ بیست‌ودو دوره لیگ‌برتر خلیج‌فارس، ۲۳ مرتبه برابر یکدیگر صف‌آرایی کرده‌اند که حاصل‌آن، ۹ پیروزی برای ذوب‌آهن و ۶ پیروزی برای صنعت‌نفت بوده و ۸ بازی هم با تساوی به پایان رسیده است. از بین این ۲۳ بازی، تاکنون ۱۱ بازی در آبادان انجام شده که صنعت‌نفت و ذوب‌آهن هرکدام سه مرتبه به پیروزی رسیده‌اند و ۵ بازی هم با تساوی و تقسیم‌امتیازات خاتمه یافته است.

جالب اینجاست تا قبل از بازی رفت، ۵ بازی آخر دو تیم به‌هیچ عنوان با تساوی به پایان نرسیده بود و حتماً یک برنده داشت؛ در بازی رفت که به‌میزبانی ذوبی‌ها در ورزشگاه فولادشهر برگزار شد صنعت‌نفت با ادسون تاوارس پرمدعای برزیلی موفق شد ابتدا دو بر صفر از شاگردان تارتار پیش بیفتد اما کامبک گاندوها بازی را به تساوی دو بر دو کشاند تا تساوی پرگل و تقسیم امتیازات ماحصل تلاش این دو تیم در فولادشهر باشد.

صنعت‌نفت _ ذوب‌آهن/ آخرین فرصت گاندو برای باطل‌کردن طلسم عجیب؛ عبدالله کِشتی‌ نجات آبودان؟

ضمن اینکه آخرین بازی دو تیم در ورزشگاه تختی آبادان به هفته نخست فصل گذشته برمی‌گردد که ذوب‌آهن با تک‌گل عارف آغاسی مهاجم وقت خود با دست‌پر به خانه بازگشت. اما بخش جالب‌توجه ماجرا اینجاست که صنعت‌نفت به‌شدت در خانه مقابل ذوب‌آهن تیم بدی بوده و فقط دو بار از ۱۰ بازی این تیم را در ورزشگاه تختی شکست داده است. مابقی دیدارها در آبادان با ۵ تساوی و سه برد برای ذوبی‌ها آمار را در تاریخ ثبت کرده است.

روح پپ گواردیولا در عبدالله به‌یاد فصل پانزدهم

از فصل پانزدهم که استقلال خوزستان با آن تیم شاخص، جوان و نام‌ناآشنا با یک سرمربی جوان و خوش‌فکر که عبدالله ویسی بود قهرمان لیگ برتر شد تمام نگاه‌ها به این چهره خیره شد. ویسی که به‌خاطر شکل‌وشمایلش به پپ گواردیولای ایرانی معروف شده بود پس از رقم زدن یک اتفاق ویژه و بزرگ، تبدیل به یکی از چهره‌های مطرح فوتبال شد اما پس از آن نتوانست با تیم‌های بعدی‌اش حتی سپاهان و مهره‌های بزرگی که داشت چنین دستاوردی را تکرار کند. ویسی به‌قدری به یک‌باره محو شد که حاضر شد در لیگ دسته‌اول هدایت خیبر خرم‌آباد را برعهده بگیرد.

صنعت‌نفت _ ذوب‌آهن/ آخرین فرصت گاندو برای باطل‌کردن طلسم عجیب؛ عبدالله کِشتی‌ نجات آبودان؟

حالا اما گویا دوباره زمین فوتبال ۱۸۰ درجه چرخیده و عبدالله ویسی قرار است دوباره به قهرمان جنوبی‌ها تبدیل شود اما این بار در خطه آبودان. صنعت‌نفت با عوض‌کردن چهار سرمربی عملاً دیگر هیچ امیدی برای ماندن در لیگ نداشت اما عبدالله ویسی با دو برد، سه تساوی و فقط یک شکستی که طی هفته‌های اخیر برای صنعت‌نفت رقم زده این تیم را در آستانه بقا در لیگ قرار داده است. ویسی دو هفته دیگر فرصت دارد تا شاهکاری که می‌تواند یک شهر را به‌وجد بیاورد و از مرگ حتمی نجات دهد را تکمیل کند. به‌نظر می‌رسد دوباره به‌مانند فصل پانزدهم، روح پپ گواردیولا در عبدالله ویسی دمیده شده است.

چه‌کسی تارتار و ذوب‌آهن را طلسم کرده است؟

بی‌مقدمه به هفته دوم لیگ برتر برگردیم؛ جائی‌که ذوب‌آهن در خانه تراکتور تبریز بازی داشت و تا دقیقه ۷+۹۰ با نتیجه یک بر صفر از این تیم پیش بود، اما در واپسین ثانیه‌های بازی شاگردان قربان بردیف سرمربی وقت تراکتور گل تساوی را به‌ثمر رساندند و سه‌امتیاز خارج‌ازخانه از کف ذوب‌آهن و مهدی تارتار در رفت. در همان بازی سعید باقرپسند بهترین مهاجم گاندوها نیز به‌دلیل مصدومیت شدید از بازی بیرون رفت و پس از انجام تست‌ها و معاینات‌پزشکی مشخص شد رباطش دچار پارگی شده است.

صنعت‌نفت _ ذوب‌آهن/ آخرین فرصت گاندو برای باطل‌کردن طلسم عجیب؛ عبدالله کِشتی‌ نجات آبودان؟

از همان بازی تا امروز، ذوب‌آهن در هیچ‌یک از بازی‌های خارج‌ازخانه رنگ پیروزی را ندیده است و با آمار عجیب ۸ مساوی و ۶ شکست در جایگاه دوازدهم بدترین تیم‌های خارج‌ازخانه قرار دارد. همچنین طی این مدت علاوه‌بر سعید باقرپسند، مسعود ابراهیم‌زاده و حبیب فرعباسی هم به‌علت پارگی رباط‌صلیبی و شکستگی آرنج دست برای مدت‌ها از میادین دور شدند و حتی مصدومیت‌های بد گریبان سجاد آشوری یا سامان نریمان‌جهان را هم می‌گرفت. بازی در آبادان آخرین جدال ذوب‌آهن در خانه حریفان است و فرصت دارد تا با کسب پیروزی، از ثبت یک آمار منفی و طلسم عجیب فرار کند.

کد خبر 660706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.