شورای شهر همدان آماده هم‌افزایی با جمعیت هلال‌احمر است

رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: امیدواریم با ارتباط موثر و ایجاد فضای هم‌افزایی در راستای اهداف جمعیت هلال‌احمر گام برداریم و از ظرفیت‌های موجود مدیریت شهری در راستای اقدامات امدادی و انسان‌دوستانه این جمعیت بهره بگیریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود مسگریان امروز _پنجشنبه بیست‌ویکم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر همدان با تبریک روز هلال احمر به مسئولان و داوطلبان این جمعیت اظهار کرد: امروز یک روز مسرت‌بخش و مبارک برای اعضای شورا است که با افتخار ملبس به لباس اعضای هلال‌احمر شدند و این موضوع برای ما یک مدال است.

وی افزود: داوطلبان هلال احمر در تمام عرصه‌ها و شرایط مورد نیاز مردم جامعه از جمله حوادث طبیعی و غیرطبیعی حضور دارند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به حضور داوطلبان هلال احمر در برهه‌های مختلف به‌منظور امدادرسانی و فعالیت‌های بشردوستانه تصریح کرد: در بحث تهیه و توزیع بسته‌های حمایتی در دوران شیوع کرونا نیز این جمعیت حضوری فعال داشت.

وی با اشاره به حضور فعال هلال احمر و داوطلبان این جمعیت در کمک به زلزله‌زدگان ترکیه تصریح کرد: جمعیت هلال احمر ایران فراتر از مرزها نیز فعالیت‌های بشردوستانه و امدادی خود را به نحو احسن انجام می‌دهد و به این واسطه نیز به عنوان هلال احمر نمونه در امدادرسانی به ترکیه انتخاب شد.

مسگریان گفت: امیدواریم با ارتباط مؤثرتر و ایجاد فضای هم‌افزایی در راستای اهداف جمعیت هلال احمر گام برداشته و از ظرفیت‌های موجود مدیریت شهری در راستای اقدامات امدادی و انسان دوستانه این جمعیت بهره بگیریم.

آموزش رانندگان پایه یک شهرداری برای آواربرداری فنی، امکان‌پذیر است

مهدی حیدری، رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه می‌توانیم ظرفیت‌های مشترکی در کنار هم به‌کار گرفته و وظیفه بر عهده مدیریت مدیریت شهری و هلال احمر را به سرانجام برسانیم، اظهار کرد: حدود ۲۵۰ راننده پایه یک در اختیار سازمان پسماند و اتوبوسرانی شهرداری است که می‌توان با ارائه آموزش‌های لازم در مواقع لزوم در بحث آواربرداری از آنها استفاده کرد.

وی گفت: می‌توانیم با تقویت ماشین‌آلات موجود پایگاه لجستیکی ایجاد و در مواقع ضروری با به‌کارگیری نیروهای آموزش دیده متخصص اقدام به آواربرداری و امدادرسانی کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به تعبیه سیستم هشدار سریع زلزله در برخی شهرها خاطرنشان کرد: به‌کارگیری این سیستم در همدان نیز امکان‌پذیر است که تحقق آن نیاز به همت مسئولان دارد.

حیدری افزود: تنها نباید به دورهم‌نشینی‌ها اکتفا کنیم و امیدواریم با همدلی و هم‌افزایی نتایج خوبی حاصل شود.

کد خبر 660563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.