خانه‌های تاریخی را می‌توان به مراکز اقامتی تبدیل کرد/ گام‌های بلند برای ساخت هتل در اصفهان

رئیس کمیسیون حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه دولت باید برای احداث هتل تسهیلاتی همچون وام‌های کم‌بهره در نظر بگیرد تا سرمایه‌گذاران برای ورود به این عرصه ترغیب شوند، گفت: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر، خانه‌های تاریخی را می‌توان به مراکز اقامتی تبدیل کرد.

عباس حاج‌رسولی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تلاش شورای ششم شهر و شهرداری اصفهان در راستای تقویت هتل‌سازی با تصویب لایحه نحوه محاسبه عوارض صدور پروانه ساختمانی برای هتل‌ها و مهمان‌پذیرها بوده است و این عملکرد در رابطه با تقویت حوزه هتل‌سازی برای رویکرد آینده اقتصاد شهر است.

وی با اشاره به جزئیات نحوه محاسبه عوارض صدور پروانه ساختمانی برای هتل‌ها و مهمان‌پذیرها افزود: تخفیف ۹۹ درصدی عوارض هتل‌سازی برای توسعه حوزه گردشگری شهر اصفهان، در راستای تسهیل و تسریع در احداث هتل از جمله مصوبات شورای اسلامی شهر است.

رئیس کمیسیون حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: برای دریافت پروانه ساختمانی جهت احداث ۲۵ هتل اقدام شده است اما بستر اینکه سرمایه‌گذاران برای دریافت پروانه به‌صورت رایگان با این کاربری اقدام کنند نیز فراهم است، زیرا عوارضی برای آن دریافت نمی‌شود.

وی ادامه داد: اگر مصوبه شورا مبنی بر بیشترین تخفیف برای صدور پروانه ساختمانی با کاربری هتل وجود نداشت، انگیزه کمتری برای احداث هتل به‌وجود می‌آمد، این در حالی است که حدود ۲۷ هتل در نصف‌جهان وجود دارد.

حاج‌رسولی‌ها خاطرنشان کرد: این مصوبه گام بلند مدیریت شهری در تداوم مسیری است که از گذشته وجود داشت تا حسن نیت خود را در این مسیر ثابت کرده باشد، در این زمینه شورای ششم شهر اصفهان منتظر است تا سایر گروه‌های متولی گردشگری نیز به میدان بیایند تا بتوانیم تحول قابل توجهی را در این حوزه شاهد باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های قابل قبول اصفهان در حوزه گردشگری، ادامه داد: ظرفیت زیرساخت‌های گردشگری نصف‌جهان به لحاظ موضوعات تاریخی و تفریحی در شرایط قابل قبولی است، اما متناسب با آن زیرساخت اقامتی وجود ندارد و با توجه به این کمبود ظرفیت، نمی‌توان به‌راحتی یک اتاق در هتل چهار یا پنج ستاره را به‌راحتی رزرو کرد.

حاج‌رسولی‌ها با بیان اینکه دولت باید برای احداث هتل تسهیلاتی مانند وام‌های کم‌بهره در نظر بگیرد تا سرمایه‌گذاران برای ورود به این عرصه ترغیب شوند، گفت: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان، خانه‌های تاریخی را نیز می‌توان به مراکز اقامتی تبدیل کرد که تسهیلات ویژه‌ای برای آن در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: برای رونق گردشگری نصف‌جهان، زیرساخت‌های شهر اصفهان برای جذب گردشگر و مواردی همچون خطوط و ناوگان هوایی باید ارتقا پیدا کند و قطار سریع‌السیر به تهران سریع‌تر تکمیل شود و به‌موازات آن تعداد هتل‌ها نیز افزایش پیدا کند.

کد خبر 660453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.