کاشت ۵۰۰ اصله درخت در خیابان ولی‌عصر(عج) تهران

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: حدود ۵۰۰ اصله درخت در خیابان ولی‌عصر (عج) و خیابان‌ها و کوچه‌های اطراف کاشته می‌شود و این طرح در طول سال تداوم خواهد داشت.

به گزارش ایمنا، مهدی پیرهادی در حاشیه آئین اجرای طرح احیای درختان تهران اظهار کرد: خیابان ولی‌عصر (عج) یکی از قدیمی‌ترین و طولانی‌ترین خیابان‌های کشور و خاورمیانه است و به نوعی یکی از نمادهای اصیل و مهم شهر به شمار می‌رود.‌

وی با بیان اینکه شرایط و کیفیت آب و خاک در رشد درختان و بیماری‌هایی که درختان به آن مبتلا می‌شوند، تأثیر دارد، افزود: خیابان ولی‌عصر (عج) ۱۸ کیلومتر طول دارد و ۱۷ هزار اصله درخت در این خیابان کاشته شده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: مطالعات بسیاری با موضوع جایگزینی درختان انجام شد و اطلاعات خوبی در مورد درختان خیابان ولی‌عصر (عج) جمع‌آوری شده است که با برنامه‌هایی که در حال اجرا است، وضعیت این خیابان نسبت به گذشته در حال بهبود است.

وی درباره سازگاری درختان جدید با آب و هوای تهران گفت: کیفیت چنارهایی که از خراسان می‌آیند بهتر است و آب و هوای آن منطقه با تهران نزدیکی بیشتری دارد و این چنارها مقاومت بیشتری دارند.

پیرهادی افزود: حدود ۵۰۰ اصله درخت در خیابان ولی‌عصر (عج) و خیابان‌ها و کوچه‌های اطراف کاشته می‌شوند و این طرح در طول سال تداوم خواهد داشت؛ درختان تمام نقاط تهران به مرور اصلاح و درخت سبز جایگزین درختان خشک و فرسوده خواهد شد که این امر ضمن بازپیرایی منظر و چشم‌ انداز شهری باعث ارتقای محیط زیست و کیفیت زندگی شهروندان تهرانی است.

منبع: ایرنا

کد خبر 660439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.