اختصاص مکان‌های تاریخی برای توسعه شهر ضروری است

رئیس‌ کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی مرکز چهارمحال‌وبختیاری گفت: اختصاص بعضی مکان‌های تاریخی برای توسعه و تقویت برنامه‌های مرتبط با حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شهرکرد ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ماشاالله ایزدی امروز _چهارشنبه بیستم اردیبهشت‌ماه_ در آئین رونمایی از طرح روز شهرکرد اظهار کرد: سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه روز ورود امام‌زادگان دو معصوم (س) به این شهر و اوج شکوفایی بهار بوده که به‌نام «روز شهرکرد» نام‌گذاری شده است.

وی افزود: برنامه‌های پیشنهادی برای بزرگداشت «روز شهرکرد» نتیجه تعامل و همکاری گروه‌های مختلف صاحب‌نظران، ذی‌نفوذان، دانشگاهیان و معتمدان مرکز چهارمحال‌وبختیاری است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی مرکز چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: تحقق اهداف مورد نظر در برنامه‌های «شهرکرد، شهر ملی نمد»، معرفی مسیرهای گردشگری مرکز استان و توجه ویژه به میراث‌فرهنگی و تاریخی آن از مهم‌ترین خواسته‌های شهروندان و علاقه‌مندان به شهرکرد است.

وی ادامه داد: اختصاص بعضی مکان‌های تاریخی برای توسعه و تقویت برنامه‌های مرتبط با حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شهرکرد ضروری است و در افزایش اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی این شهر تأثیر دارد.

لزوم تخصیص اعتبارات بحران به شهرکرد

غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال‌وبختیاری نیز در این جلسه اظهار کرد: فرایند تحویل زمین به شهرداری شهرکرد در محله منظریه برای انجام اقدامات مورد نیاز باید تسریع شود.

وی با اشاره به اختصاص مبلغی از ردیف اعتباری بحران به شهرکرد افزود: سی‌ویکم اردیبهشت به‌نام «روز شهرکرد» نام‌گذاری شده است و حس تعلق به گذشته، هنرها، مشاهیر و مفاخر بسیاری در این شهر وجود دارد که باید در این روز به مردم معرفی شود.

استاندار چهارمحال‌وبختیاری به شهرت شهرکرد به‌عنوان «بام ایران» اشاره و تصریح کرد: باید از این ظرفیت بیشترین استفاده و در «روز شهرکرد» نسبت به معرفی انسان‌های وارسته و فاخر ساکن در این شهر بهره‌گیری شود.

وی با بیان اینکه شهرکرد به‌عنوان «شهر ملی نمد» معرفی شده است، گفت: رایزنی‌هایی با وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انجام شده است تا برای تحقق اهداف این نام‌گذاری و تبدیل آن به «شهر جهانی نمد» اقدام شود.

حیدری با اشاره به برنامه‌ریزی‌های مطلوب برای بزرگ‌داشت «روز شهرکرد» خاطرنشان کرد: مردم باید شاهد فعالیت‌های عمرانی را در کنار اقدامات فرهنگی باشند.

کد خبر 660391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.