شهرداری همدان بازرسی‌های سرزده را در دستور کار قرار دهد

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان خواستار بازرسی‌های سرزده توسط واحد بازرسی شهرداری شد و گفت: این اقدام مهم با توجه به گزارش‌ها، انتقادها و پیشنهادهای شهروندان باید انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی کرباسیان امروز _چهارشنبه بیستم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورا پس از استماع گزارش سالیانه واحد بازرسی و مدیر سامانه ۱۳۷ شهرداری، اظهار کرد: گزارش‌ها تنها متکی بر ارائه آمار و ارقام نباشد و مشکلات، نیازمندی‌ها از نیروی انسانی تا مباحث سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نیز در گزارش‌ها عنوان شود.

وی خواستار بازرسی‌های سرزده توسط واحد بازرسی شهرداری شد و افزود: این اقدام مهم با توجه به گزارش‌ها، انتقادها و پیشنهادهای شهروندان باید انجام شود.

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان گفت: بازرسی‌ها و اقدامات شهرداری در راستای کمک به بهره‌وری بیشتر و تحقق شایسته‌سالاری به‌منظور ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم است.

وی با اشاره به تأثیرات مؤثر بازرسی‌ها در جلوگیری از بروز تخلفات اداری افزود: واحد بازرسی شهرداری می‌تواند به صورت منصفانه و با بازرسی در خصوص به‌کارگیری نیروها در جایگاه خود و به شکل تخصصی نظر دهد.

کرباسیان در خصوص مصوبات جلسات گذشته کمیسیون تصریح کرد: تقویت نواحی و ناحیه محوری از جمله مصوبات بوده است که تا تحقق این مهم به‌طور جد، پیگیر این موضوع هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: تقویت سامانه ۱۳۷، ارائه امکانات سخت‌افزاری مناسب و به‌کارگیری نیروهای کارآمد از دیگر موارد تأکیدی کمیسیون است.

وی اضافه کرد: در معاونت‌ها، مناطق، سازمان‌ها و واحدهای مختلف شهرداری باید همت بر تحقق تقویت نواحی و سامانه ۱۳۷ باشد تا شاهد کاهش و رفع مشکلات شهری در مناطق مختلف باشیم.

سامانه ۱۳۷ رکن مهم مدیریت شهری

مهدی حیدری، رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه بازرسی و ۱۳۷ دو رکن مهم در مدیریت شهری هستند، اظهار کرد: این دو واحد هنوز در جایگاه واقعی خود قرار نگرفته است.

وی بازرسی، نظارت، حراست و سامانه ۱۳۷ را سیستم عصبی مدیریت شهری برشمرد و گفت: این واحدها مشکلات را به ستاد و مرکز منتقل می‌کنند که نیاز به استفاده از افراد متخصص، پاک و پاک‌دست در این بخش‌ها است.

عضو شورای اسلامی شهر همدان بابیان اینکه خواسته‌های شهروندان در سامانه ۱۳۷ ثبت می‌شود، تصریح کرد: به دلیل نبود توجه به درخواست‌های اصلی شهروندان گاهی این خواسته‌ها رها و به دیگر موارد فرعی پرداخته می‌شود که این امر نارضایتی مردم را به همراه دارد.

حیدری ادامه داد: در حال حاضر که رضایت‌مندی شهروندان از فعالیت سامانه تلفنی ۱۳۷ افزایش یافته است، زمان راه‌اندازی فاز دوم و استفاده از اپلیکیشن فرارسیده است.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: اقدام ماندگار شورای دوره قبل را راه‌اندازی سامانه تلفنی ۱۳۷ است و در این دوره شورا نیز با راه‌اندازی اپلیکیشن ۱۳۷ اقدامی ماندگار به جا بگذاریم.

کد خبر 660373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.