گام دوم انقلاب باید در متن پژوهش‌های نوآورانه مراکز علمی قرار گیرد

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان گفت: مراکز علمی، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه باید با توجه و دقت بیشتری ابعاد مختلف بیانیه گام دوم انقلاب را برای مردم تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام مهدی مستأجران امروز _چهارشنبه بیستم اردیبهشت‌ماه_ در همایش ملی تبیین و تحلیل کارآمدی جمهوری اسلامی با عنوان «از واقعیت‌ها تا بایدهای گام دوم» که در تالار پیامبر اعظم (ص) دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: گام دوم انقلاب اسلامی که در قالب بیانیه پرمحتوا و پرمعنای رهبر معظم انقلاب صادر شد، از یک‌سو تبیین راه گذشته بوده و از سوی دیگر با نکته‌سنجی دقیق و عالمانه، چراغ راهی برای گام بلند دوم انقلاب اسلامی است.

وی افزود: مراکز علمی، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه باید با توجه و دقت بیشتری ابعاد مختلف این بیانیه را برای مردم تبیین کنند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در دانشگاه اصفهان تصریح کرد: اقدامات مختلفی در این راستا انجام شده است اما به نظر می‌رسد نسبت به عظمت بیانیه گام دوم انقلاب همچنان کوتاهی و نواقصی وجود دارد، بنابراین لازم است مراکز دانشگاهی و علمی برای ترویج، تبیین و بازگشایی ابعاد مختلف این بیانیه برای نسل جوان اقدام کنند، چرا که مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب، نسل جوان است.

وی خاطرنشان کرد: فلسفه برگزاری همایش گفتمان گام دوم انقلاب در بین دانشگاهیان ترویج و تبیین این موضوع است؛ در این راستا باید همان‌گونه که دانشگاهیان به ابعاد مختلف پژوهشی می‌پردازند به این بیانیه نیز در مجامع علمی پرداخته شود تا چراغ راهی برای پژوهش‌های مختلف نوآورانه دانشگاهیان باشد.

حجت‌الاسلام مستأجران اظهار کرد: برگزاری این همایش، چراغ این راه را در دانشگاه اصفهان روشن کرد، اما تداوم آن نیازمند همت متولیان و مسئولان علمی است؛ در این راستا بر معاونت پژوهشی دانشگاه اصفهان واجب است که زمینه تداوم و تقویت اهداف این همایش را پیگیری کند.

وی با بیان اینکه انقلاب همواره با رشد و تعالی روبه‌رو بوده و این شجره طیبه هرگاه میوه دلپذیری را برای جامعه به ثمر رسانده، مورد استقبال جهانی قرار گرفته است، افزود: این قبیل همایش‌ها ذیل مجموعه بیانیه گام دوم انقلاب و ریشه در شجره طیبه انقلاب اسلامی دارد، لذا امیدواریم دستاورد خوبی در ابعاد مختلف برای بشر تشنه داشته باشد و بتواند راهگشای نور مهدویت در زمان ظهور حضرت حجت (عج) باشد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در دانشگاه اصفهان تصریح کرد: گام دوم انقلاب باید در متن پژوهش‌های نوآورانه مراکز علمی قرار گیرد و این رسالت بیش از دیگران بر دوش دانشگاه اصفهان است.

کد خبر 660354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.