خلق ارزش منحصر به‌فرد از چرخه خلاقیت، نوآوری و تخریب خلاق

عضو هیئت علمی گروه اقتصاد و کارآفرینی دانشگاه هنر اصفهان با بیان اینکه سه تا شش ماه می‌توان از یک ایده خلاق استفاده کرد، گفت: اگر از چرخه خلاقیت نوآوری و تخریب خلاق در هنر استفاده کنید، میلیاردر می‌شوید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول بی درام امروز _سه‌شنبه نوزدهم اردیبهشت‌ماه_ در همایش اقتصاد، فرهنگ و هنر، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم عشق و اصالت و زیبا شناختی در هنر جاری شود و ذات و تقدس هنر مقدس‌تر شود، باید از دریچه اقتصاد به آن نگاه کرد، اقتصاد و هنر همراه یکدیگر هستند در نتیجه هنر مقدس‌تر می‌شود، هنر و اقتصاد را می‌توان از یک زاویه نگاه کرد.

وی با اشاره به بحث عرضه و تقاضا در اقتصاد، افزود: عرضه و تقاضا در قیمت یکدیگر را قطع می‌کنند، امروز اگر بخواهیم اثر هنری ناب و اصیل را که دربرگیرنده عشق است بررسی کنیم باید از دریچه عرضه و تقاضا به آن نگاه کنیم؛ تقاضا کننده یا خریدار به بازار می‌رود تا دو نیاز خود را برآورده کند، نیازهای اولیه و نیازهای ثانویه مانند احترام و عشق که هنر پاسخگوی نیازهای ثانویه است.

عضو هیئت علمی گروه اقتصاد و کارآفرینی دانشگاه هنر اصفهان با اشاره به اینکه پاسخ به نیازهای ثانویه دو شرط دارد، خاطرنشان کرد: در صورتی که تمایل به کالا و خدمات وجود داشته باشد و فرد از لحاظ مالی قادر به تهیه کالا باشد در این صورت تقاضا شکل می‌گیرد، در کنار این دو شرط احساس رضایت و خرسندی نیاز است، اگر احساس رضایت بیشتر شود درواقع ارزش ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: به هر کالا و خدماتی که در این عالم وجود دارد به عنوان یک کالا نگاه نمی‌کنیم، بلکه به عنوان بسته‌ای از ارزش‌ها نگاه می‌کنیم؛ در اقتصاد انسان انتخاب‌گر است که به دنبال برآورد نیازها بوده و ارزش‌های خود را برآورد می‌کند، در واقع در کنار ارزش اقتصادی ارزش‌های دیگری هم وجود دارد، کالا را با عینک ارزش‌ها نگاه می‌کنیم و هرچه این ارزش‌ها بیشتر باشد قیمت کالا بیشتر می‌شود.

لزوم وجود سرمایه اجتماعی در خلق یک کالا

بی درام اضافه کرد: عرضه‌کننده فردی است که کالایی را تولید یا خلق می‌کند، خلق و تولید هر دو به یک معنا است و هر دو اقتصادی است، برای تولید نیاز به سرمایه اولیه و نیروی انسانی داریم، با این دو شاید یک کالا تولید شود اما کیفیت و قداست به تنهایی شکل نمی‌گیرد، در واقع وجود سرمایه اجتماعی در کنار این دو نیاز است تا کالایی خوب تولید شود.

وی تاکید کرد: هرچه سرمایه‌های اجتماعی تخریب شود در نتیجه هزینه‌ها افزایش می‌یابد، هر سرمایه‌ای که به حد شهرت و احترام برسد سرمایه نمادین است، سرمایه نمادین باعث جذب سایر سرمایه‌ها می‌شود.

اثر هنری ارزشمند منحصر به فرد و خلاق است

عضو هیئت علمی گروه اقتصاد و کارآفرینی دانشگاه هنر اصفهان با اشاره به اینکه هشت سرمایه در تولید تأثیرگذار است، خاطرنشان کرد: این سرمایه‌ها شامل سرمایه اقتصادی، انسانی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، نمادین و ساختاری است که در نهایت انواع ارزش‌ها تولید می‌شود، هنر به ذاته و به دلیل ماهیت انواع ارزش‌ها را دارد، پس اگر توانستیم به ارزش‌ها لباس خوب بپوشانیم، می‌توانیم به خوبی نیز به فروش برسانیم، اگر اثر هنری ارزش‌های منحصر به فرد و خلاق داشته باشد هنرمند ثروت‌مند می‌شود، خلاقیت سه ویژگی دارد، متفاوت و متمایز باشد، اصیل و مفید باشد و سودمند باشد.

وی با بیان اینکه سه تا شش ماه می‌توان از یک ایده خلاق استفاده کرد، گفت: اگر از چرخه خلاقیت نوآوری و تخریب خلاق در هنر استفاده کنید، میلیاردر می‌شوید؛ اگر برندینگ ضعیف باشد نمی‌توان تمام ارزش‌ها را به قیمت تبدیل کرد.

کد خبر 660267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.