سیاست اصولی ایران تامین بومی امنیت در منطقه است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی گفت: سیاست‌های اصولی کشور ایران، تأمین بومی امنیت در منطقه است و اقدامات مشترک ایران و عمان می‌تواند امنیت بهتری را ایجاد و اثبات کند که نیازی به حضور بیگانگان در منطقه نیست.

به گزارش ایمنا، سردار سرلشکر محمد باقری امروز _سه‌شنبه نوزدهم اردیبهشت‌ماه_ در دیدار و گفت‌وگو با هیثم بن طارق بن تیمور آل سعید پادشاه عمان، با ابراز خرسندی از سفر خود به کشور دوست و برادر عمان، روابط بین دو کشور را پایدار و مثبت دانست و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران کشور عمان را یک همسایه خوب برای ایران می‌دانند.

وی با تحلیل وضعیت جهان که در آستانه ورود به یک نظم جدید است، افزود: آینده جهان نشان از یک نظم چند قطبی دارد؛ نظمی که در آن قدرت جهان از غرب به سوی آسیا در حال انتقال است و این تحولات بر روی منطقه ما تأثیر گذاشته و قطعاً نیاز به نزدیکی روابط نظامی و برقراری امنیت در تنگه هرمز، دریای عمان و شمال غرب اقیانوس هند داریم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی تصریح کرد: سیاست‌های اصولی کشور ایران، تأمین بومی امنیت در منطقه است و اقدامات مشترک ایران و عمان می‌تواند امنیت بهتری را ایجاد و اثبات کند که نیازی به حضور بیگانگان در منطقه نیست.

وی با اشاره به هوشمندی سیاست‌های کشور عمان در موضوع یمن، گفت: تلاش برای ایجاد صلح عادلانه و حفظ تمامیت ارضی یمن باید ادامه داشته باشد.

هیثم بن طارق بن تیمور آل سعید، سلطان عمان با خوش‌آمدگویی و خیر مقدم به سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، خاطرنشان کرد: سلام گرم بنده را به رهبر و رئیس جمهور ایران برسانید، در آینده بسیار نزدیک به ایران سفر خواهم داشت.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه همکاری‌های نظامی و صنعت دفاعی بین دو کشور، گفت: ارتقای سطح همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف دفاعی و نظامی بین دو نیروهای مسلح باید ارتقا پیدا کند.

هیثم بن طارق بن تیمور آل سعید با تاکید بر حضور نیروی دریایی ارتش عمان جهت حضور در رزمایش‌های بین‌المللی در ایران، افزود: امنیت تنگه هرمز و دریای عمان می‌تواند توسط کشورهای منطقه تأمین شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 660258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.