آیا هوش‌مصنوعی جایگزین هنرمندان می‌شود؟

یک دکترای رباتیک و هوش‌مصنوعی گفت: به نظر می‌رسد که در سال‌های آینده هنرمندان اصلی که توانایی‌های بیشتری نسبت به انسان‌ها دارند، ماشین‌های هوشمند باشند.

حامد شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به توسعه هوش‌مصنوعی و کاربردهای این فناوری در هنر اظهار کرد: با توسعه هوش‌مصنوعی شاهد فیلم‌هایی خواهیم بود که به طور کامل توسط کامپیوتر طراحی شده است.

وی افزود: در ساخت این آثار سینمایی تمام مراحل از جمله مرحله نوشتاری، داستان، طراحی سناریو و مراحل دیگر همچون بازیگری و کارگردانی به واسطه هوش‌مصنوعی انجام می‌شود.

این دکترای رباتیک و هوش‌مصنوعی ادامه داد: درواقع در ساخت چنین آثاری بازیگر انسانی وجود نخواهد داشت، به فیلم‌نامه‌نویس و فیلم‌بردار نیازی نیست و در عمل تمام مراحل ساخت، تولید و عرضه فیلم توسط کامپیوتر و هوش‌مصنوعی انجام می‌شود.

وی در رابطه با عملکرد فعلی هوش‌مصنوعی گفت: در حال حاضر ماشین‌های مجهز به هوش‌مصنوعی آثار هنری مختلفی در قالب موسیقی، متن و مقاله طراحی کرده است.

شهبازی در همین رابطه تاکید کرد: روند تولید و پیشرفت هوش‌مصنوعی در این حوزه همواره رو به گسترش است و به نظر می‌رسد در آینده ماشین‌های هوشمند جایگزین هنرمندان شود.

وی تصریح کرد: درواقع به نظر می‌رسد که در سال‌های آینده هنرمندان اصلی که توانایی‌های بیشتری نسبت به انسان‌ها دارند، ماشین‌های هوشمند باشند.

این دکترای رباتیک و هوش‌مصنوعی ادامه داد: در آینده هوش‌مصنوعی جایگزین بسیاری از انسان‌ها و هنرمندان در عرصه‌های مختلف خواهد شد.

کد خبر 660210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.