استارشیپ پتانسیل تغییر سرنوشت بشر را دارد

یک ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم گفت: در صورتی که موشک‌هایی همچون استارشیپ به موفقیت برسند، سرنوشت بشر تغییر خواهد کرد. درواقع موفقیت موشکی همچون استارشیپ از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

محسن منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به علت شکست پروژه استارشیپ و تأثیر این شکست در صنایع فضایی اظهار کرد: در صنایع فضایی بیش از ده‌ها بار موشک‌ها با شکست مواجه شده‌اند.

وی افزود: درواقع سقوط موشک‌های فضایی بارها اتفاق افتاده، اما در نهایت پروژه‌های فضایی نتیجه مطلوبی در پیش داشته است.

این ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم ادامه داد: با توجه به اینکه درآمد حاصل از تجهیزات فضایی به‌خصوص موشکی همچون استارشیپ معادل میلیاردها دلار است، سقوط آن شکست به حساب نمی‌آید.

وی تاکید کرد: در صورتی که موشک‌هایی همچون استارشیپ به موفقیت برسند، سرنوشت بشر تغییر خواهد کرد. درواقع موفقیت این نوع موشک‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

منتظری با اشاره به سقوط موشک استارشیپ گفت‌: در حال حاضر باید منتظر بررسی پژوهشگران باشیم تا مشکل اصلی نقص فنی استارشیپ شناسایی شود، سپس هدف بعدی این سازمان را پیش‌بینی کنیم.

وی در همین رابطه ادامه داد: درواقع ممکن است، فضاپیمای مشابه دیگری جایگزین استارشیپ شود و به‌زودی به سمت فضا حرکت کند.

این ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم تاکید کرد: با این حال امکان اینکه برنامه‌ریزی پرتاب مجدد نیازمند مطالعات گسترده‌تری باشد نیز در شرایط کنونی وجود دارد.

کد خبر 660208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.