درخشش نماینده دسته ۸۱ کیلوگرم ایران با کسب ۲ طلا و ۱ نقره

حسین سلطانی با رکورد ۱۵۴ یک‌ضرب، ۱۸۴ دوضرب و مجموع ۳۳۸ کیلوگرم قهرمانی آسیا را در دسته ۸۱ کیلوگرم به‌دست بیاورد و همچنین مدال نقره یک‌ضرب و طلای دوضرب را از آن خود کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _سه‌شنبه نوزدهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲_ رقابت‌های گروه A دسته ۸۱ کیلوگرم وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۳ آسیا در کره‌جنوبی برگزار شد و کاروان تیم ملی ایران در این وزن صاحب دو مدال طلا و یک نقره شد. بدین ترتیب حسین سلطانی که با وزنه‌برداران چین‌تایپه و قزاقستان برای کسب مدال رقابت تنگانگی داشت موفق شد با رکورد ۱۵۴ یک‌ضرب، ۱۸۴ دوضرب و مجموع ۳۳۸ کیلوگرم قهرمانی آسیا را به‌دست بیاورد و همچنین مدال نقره یک‌ضرب و طلای دوضرب را از آن خود کرد.

گفتنی است حسین سلطانی با این نتیجه، کاروان وزنه‌برداری مردان ایران را وارد جدول مدالی مسابقات کرد. لازم به‌دکر است هفت وزنه‌بردار در گروه A حضور داشتند که در دوضرب نماینده سنگاپور و قزاقستان اوت شدند و وزنه‌بردار چین‌تایپه هم در دوضرب پس از مهار وزنه ۱۸۰ کیلوگرم از انجام حرکت دوم و سوم تصمیم به انصراف گرفت. سلطانی در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ در حالی که شانس مدال بود از ناحیه آرنج آسیب شدیدی دید و راهی بیمارستان شد. او در کره‌جنوبی برای دومین مرتبه در قهرمانی بزرگسالان آسیا وزنه زد. البته که دسته ۸۱ کیلوگرم، غیرالمپیکی به‌شمار می‌رود.

عملکرد حسین سلطانی در حرکت یک‌ضرب:

حسین سلطانی در حرکت اول یک‌ضرب وزنه ۱۴۹ کیلوگرم را به راحتی بالای سر برد. او در حرکت دوم هم موفق به مهار وزنه ۱۵۴ کیلوگرم شد. وزنه‌بردار ایران در حرکت سوم پشت وزنه ۱۵۷ کیلوگرم قرار گرفت و با مهار این وزنه مدال طلا می‌گرفت که موفق نشد و این وزنه را انداخت و به مدال نقره یک‌ضرب رسید.

نتایج وزنه‌بردار دسته ۸۱ کیلوگرم ایران در حرکت دوضرب:

حسین سلطانی در حرکت اول پشت وزنه ۱۸۴ کیلوگرم قرار گرفت و با مهار این وزنه طلای دوضرب و مجموع خود را قطعی کرد. ملی‌پوش وزنه‌برداری کشورمان در حرکت دوم وزنه ۱۹۵ کیلوگرم را در حرکت اسکات انداخت و ناکام ماند. در ادامه نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی برای حرکت سوم سلطانی وزنه ۱۹۶ کیلوگرم را انتخاب کرد اما او این وزنه را هم انداخت و با همان ۱۸۴ کیلوگرم به کار خود پایان داد تا در نهایت با رکورد مجموع ۳۳۸ کیلوگرم قهرمان آسیا شود.

مدال‌های دسته ۸۱ کیلوگرم قهرمانی آسیا:

۱. حسین سلطانی با رکورد ۱۵۴ یک‌ضرب، ۱۸۴ دوضرب و مجموع ۳۳۸ کیلوگرم (دو مدال طلای دوضرب و مجموع و نقره یک‌ضرب)

۲. چانگ شنگ از چین‌تایپه با رکورد ۱۵۴ یک‌ضرب، ۱۸۰ دوضرب و مجموع ۳۳۴ کیلوگرم (دو مدال برنز یک‌ضرب و دوضرب و نقره مجموع)

۳. هیونگو پارک از کره‌جنوبی (کشور میزبان) با رکورد ۱۴۳ یک‌ضرب، ۱۸۱ دوضرب و مجموع ۳۲۴ کیلوگرم (نقره دوضرب و برنز مجموع)

همچنین وزنه‌بردار کشور قزاقستان با رکورد ۱۵۵ کیلوگرم مدال طلای یک‌ضرب را کسب کرد اما در دوضرب و مجموع رکوردی ثبت نکرد.

کد خبر 660180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.