اصلاح هندسی تقاطع‌های بلوار شهیدان کریمی تصویب شد

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه اصلاح هندسی پروژه تقاطع‌های غیر همسطح بلوار شهیدان کریمی تصویب شده است، گفت: اجرای این پروژه موجب اتصال شهرک‌های کم برخوردار به بافت اصلی شهر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید ناصحی‌مقدم امروز _سه‌شنبه نوزدهم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به نوع رویکرد موجود در شهر زنجان مبنی بر توجه‌نکردن به غرب شهر اظهار کرد: طراحی پروژه‌هایی مانند طرح شهیدان کریمی این دیدگاه را تغییر خواهد داد.

وی با بیان اینکه طراحی و اجرای پروژه در مناطق کم برخوردار موجب اعمال مدیریت یکپارچه در سطح شهر خواهد شد، افزود: اجرای پروژه شهیدان کریمی موجب اتصال شهرک‌های کم برخوردار به بافت اصلی شهر خواهد شد.

انسیه ابوبصیر، عضو شورای اسلامی شهر زنجان نیز با اشاره به قانون درآمدهای شهرداری از محل تخلفات کمیسیون ماده ۱۰۰ اظهار کرد: تمام پرونده‌ها از دو سال گذشته درگیر مسائل قضائی بود.

وی با بیان اینکه چهار هزار پرونده در این زمینه وجود دارد از این رو، ورود اعضای شورا به این امر ضروری به نظر می‌رسد، تصریح کرد: با تأمین درآمد از این بخش و تزریق آن در بخش حمل‌ونقل رضایت شهروندان را شاهد خواهیم بود.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان تاکید کرد: کمیسیون ماده ۱۰۰ پرونده‌ها را به بخش تخریب واگذار کرده است که در دور ششم شورای اسلامی مدیریت شهری به این بخش ورود جدی داشته است.

وی با اشاره به پرونده‌های مالکیت قولنامه ای در سکونتگاه‌های غیر رسمی افزود: ۹۰ درصد این پرونده‌ها مربوط به شهروندان است.

علیرضا انصاری معاون عمرانی و زیر بنایی شهرداری زنجان با بیان اینکه مطالعات طرح بلوار شهیدان کریمی در مسیر آرامستان طی سال گذشته انجام شده است، اظهار کرد: هفت طرح در این مسیر اجرا خواهد شد، البته هماهنگی و تفاهم‌نامه‌های لازم با قرارگاه خاتم الانبیا انجام شده است و تا سه ماه آینده این پروژه آغاز و ظرف دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه اصلاح هندسی در بعضی مسیرها آغاز خواهد شد، اضافه کرد این اصلاحات از خیابان سه راه امجدیه آغاز و خیابان‌های شهید مطهری، شهید پیر محمدی، و شهید موسوی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

انصاری اعتبار مورد نیاز این پروژه را ۹۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت همچنین ساماندهی زنجان‌رود نیز در این پروژه پیش بیش بینی شده و در مجموع ۹۹۷ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد: مدیریت شهری با استفاده از تجربیات پروژه سید الشهدا (ع)، مطالعات زمین‌شناسی و مدیریت آب‌های سطحی را در پروژه شهیدان کریمی لحاظ کرده است.

کد خبر 660147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.