تمرکز جدی مسئولان بنیاد شهید بر حل مسئله مسکن ایثارگران

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در جلسه بررسی واگذاری زمین به جامعه ایثارگران در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و روستاهای استان قزوین گفت: تهیه مسکن یکی از مهم‌ترین مشکلات جامعه ایثارگران است، به همین دلیل مسئولان بنیاد شهید با اتخاذ راهکارهای مختلف تلاش می‌کنند تا این مشکل را رفع کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از دفاع‌پرس، سمیه اسمعیلی در جلسه بررسی واگذاری زمین به جامعه ایثارگری در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و روستاهای استان قزوین که با حضور محمدرضا شکوهی، معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین و فرهاد سبحانی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: تهیه مسکن یکی از مهم‌ترین مشکلات جامعه ایثارگران است؛ به همین دلیل مسئولان بنیاد با اتخاذ راهکارهای مختلف از جمله واگذاری زمین و پرداخت وام مسکن تلاش می‌کنند تا این مشکل را برطرف کنند.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: واگذاری زمین در روستاها به ایثارگران واجد شرایط ساکن در روستاها توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین ساخت مسکن مقاوم روی این زمین‌ها با بهره‌گیری از تسهیلات ساخت مسکن ایثارگران و آورده آنان، الحاق زمین‌های متعلق به ایثارگران به طرح هادی یا تغییر کاربری آن‌ها برای ساخت مسکن در روستا از جمله بندهای این تفاهم‌نامه است.

اسمعیلی از مسئولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خواست با هدف برطرف شدن مسکن جامعه ایثارگران، تفاهم‌نامه یاد شده در استان قزوین اجرایی شود.

فرهاد سبحانی، مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین نیز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به امکانات و ظرفیت‌هایی که در این نهاد وجود دارد، آماده ارائه خدمات به جامعه ایثارگران هستیم.

وی افزود: در جهت اجرای تفاهم‌نامه یاد شده، همه تلاش خود را خواهیم کرد تا بتوانیم نقشی در خانه‌دار شدن خانواده‌های شاهد و ایثارگر ایفا کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین اضافه کرد: زمین در روستاها جهت واگذاری به ایثارگران متقاضی آماده است و هر ایثارگری که متقاضی زمین باشد به آن‌ها داده خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین زمین در برخی شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان قزوین جهت واگذاری به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران متقاضی مسکن تأمین شده است.

سبحانی یادآور شد: واگذاری زمین به جامعه ایثارگران طبق شرایط اعلام شده از جمله سبز شدن فرم (ج) مسکن و استفاده نکردن از خدمات دولتی انجام خواهد شد.

وی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ساخت مسکن مقاوم روی زمین‌ها با بهره‌گیری از تسهیلات ساخت مسکن ایثارگران و آورده آنان، الحاق زمین‌های متعلق به ایثارگران به طرح هادی و تغییر کاربری آن‌ها برای ساخت مسکن در روستا آماده همکاری با بنیاد است.

در این جلسه، مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین راهکارها و تمهیدات لازم را جهت تسهیل واگذاری زمین در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و روستاهای استان قزوین به جامعه ایثارگران اتخاذ کردند.

کد خبر 660142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.