تکلیف ساخت‌وسازهای بدون پروانه چیست؟

شهردار شهرکرد از رای کمیسیون ماده ۱۰۰ برای ساختمان‌­های بدون پروانه خبر داد و گفت: چنانچه ساخت‌وساز انجام شده برخلاف مفاد پروانه یا بدون پروانه ساختمانی باشد، اما از نظر اصول فنی، بهداشتی و شهرسازی تایید شود، رای قلع بنا پس از احراز مالکیت به پرداخت جریمه و عوارض براساس نرخ روز، تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسین واحدیان امروز _ سه‌شنبه نوزدهم اردیبهشت‌ماه _ در نشست تعیین تکلیف ساختمان‌های بدون پروانه، اظهار کرد: براساس بنده «ت» تبصره شش قانون بودجه سال جاری ساختمان‌های بدون پروانه که در کمیسیون ماده ۱۰۰ رأی قطعی قلع وقمع دریافت کرده‌اند، رأی صادره به پرداخت عوارض و جریمه تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به بنده «ت» تبصره شش قانون بودجه در سال جاری، افزود: به منظور تعیین تکلیف ساختمان‌هایی که بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه در محدوده شهرها احداث شده‌اند و تا قبل از پایان سال ۱۴۰۰ پرونده آن‌ها در کمیسیون ماده ۱۰۰ منجر به صدور رأی قطعی قلع بنا شده، این بند در قانون بودجه سال جاری پیش‌بینی شده است.

شهردار شهرکرد خاطرنشان کرد: در این قانون آمده است که چنانچه ساخت‌وساز انجام شده برخلاف اصول فنی، بهداشتی و شهرسازی باشد و استانداردهای لازم در آن رعایت نشده باشد و استحکام بنا توسط شهرداری تأیید نشود یا تجاوز به معابر شهر، املاک مجاور یا پیش‌آمدگی داشته باشد و تغییر کاربری باغات و فضای سبز انجام شده باشد، حکم صادره توسط کمیسیون لازم‌الاجرا است.

واحدیان ادامه داد: چنانچه ساخت‌وساز انجام شده برخلاف مفاد پروانه یا بدون پروانه ساختمانی باشد، اما از نظر اصول فنی، بهداشتی و شهرسازی تأیید شود، پس از احراز مالکیت رأی قلع بنا به پرداخت جریمه و عوارض براساس نرخ روز، تبدیل می‌شود.

وی تصریح کرد: مالکان می‌توانند تا فرصت تعیین شده در قانون (پایان آذرماه سال جاری)، نسبت به پیگیری جهت تبدیل رأی قلع به پرداخت جریمه و عوارض اقدام کنند که پس از واریز عوارض نقدی به حساب شهرداری، حکم قلع وقمع صادر و توسط کمیسیون ماده ۱۰۰ تبدیل می‌شود.

شهردار شهرکرد با بیان اینکه واریز عوارض صدور پروانه در این قانون مشمول هیچ‌گونه تخفیف نمی‌شود، افزود: یکی از سیاست‌های شهرداری و مدیریت شهری توزیع عادلانه خدمات در مناطق مختلف شهر به ویژه مناطق کم‌برخوردار است.

واحدیان اضافه کرد: عملیات عمرانی احیا و بازسازی کوچه مسجد جامع به طول ۴۰۰ متر با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در حال انجام بوده و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه ۸۵ درصد برآورد شده است.

کد خبر 660137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.