آژانس بین‌المللی انرژی مقدار تولید نفت ایران در ماه مارس را اعلام کرد

آژانس بین‌المللی انرژی در جدیدترین گزارش ماهانه خود مقدار تولید نفت ایران در ماه مارس را اعلام کرد، بنا بر این گزارش ایران طی ماه مارس یعنی سومین ماه سال ۲۰۲۳، روزانه دو میلیون ۶۵۰ هزار بشکه نفت تولید کرده است.

به گزارش ایمنا، آژانس بین‌المللی انرژی در جدیدترین گزارش ماهانه خود اعلام کرد که ایران در ماه مارس یعنی سومین ماه سال ۲۰۲۳، بدون تغییر نسبت به ماه فوریه، روزانه دو میلیون و ۶۵۰ هزار بشکه نفت تولید کرده است، ایران در ماه فوریه نیز دو میلیون و ۶۵۰ هزار بشکه نفت تولید کرده بود.

بر اساس این گزارش، ۱۳ کشور عضو در ماه مارس روزانه ۲۹ میلیون و ۹۰ هزار بشکه نفت تولید کرده‌اند که نسبت به ماه فوریه (ماه قبل از آن) ۱۴۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته است.

هشت کشور عضو اوپک در ماه مارس و فوریه تغییری در میزان تولید خود نداشتند؛ این کشورها عبارتند از ایران، کنگو، گینه استوایی، گابن، کویت، عربستان، امارات و لیبی.

چهار کشور کاهش تولید و یک کشور افزایش تولید داشته‌اند، ونزوئلا تنها کشوری بوده که در ماه مارس نسبت به ماه فوریه افزایش تولید داشته است.

تولیدات کشورهای الجزایر، آنگولا، عراق و نیجریه در این ماه کاهش یافته است، کشورهای ایران، لیبی و ونزوئلا از کاهش تولید اوپک معاف هستند.

بر اساس گزارش این نهاد بین‌المللی، کشورهای غیراوپکی عضو اوپک پلاس نیز طی ماه مارس ۱۵ میلیون و ۸۰ هزار بشکه نفت تولید کرده‌اند و مجموع کشورهای اوپکی و غیراوپکی عضو اوپک پلاس، ۴۴ میلیون و ۱۷۰ هزار بشکه نفت در روز تولید کرده‌اند.

منبع: فارس

کد خبر 660136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.