عصرانه خبری شهرهای ایران در ۱۹ اردیبهشت‌ماه

در این بسته خبری از رونمایی از سردیس پیشکسوتان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شیراز تا همسوسازی فعالیت شهرداری‌ها با هوش مصنوعی و راه‌اندازی سیستم مانیتورینگ در مرکز فرماندهی آتش‌نشانی رفسنجان را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای ایران در عرصه‌های مختلف عمرانی و فرهنگی شاهد رویدادهای مهمی بود، در این بسته خبری ایمنا، (کوتاه از شهرهای ایران) سرفصل مهمترین رویدادهای خبری این حوزه را مرور می‌کنیم.

اهتمام مدیریت شهری تهران برای جلوگیری از زوال مکان‌های با هویت تاریخی

علیرضا جاوید، معاون هماهنگی امور. مناطق شهرداری تهران گفت: مدیریت شهری اهتمام خود را در جهت جلوگیری از زوال مکان‌های با هویت تاریخی در حال تخریب که در آستانه تبدیل شدن به فضای بی دفاع شهری هستند را به کار خواهد گرفت.

همسوسازی فعالیت شهرداری‌ها با متاورس و هوش مصنوعی ضروری است

علیرضا تقی پور، مدیر تحول اداری، نوسازی و فناوری شهرداری فردیس گفت: یکی از اقدامات شهرداری آشنایی مدیریت شهری در به‌کارگیری نسل‌های جدید اینترنتی و واقعیت‌های مجازی دیجیتال در سیستم‌ها و پروژه‌ها شهری است. از این رو توجه به متاورس و همکاری متقابل با واحدهای دانشگاهی و نزدیک شدن ایده‌های دانشجویان و اساتید به بخش اجرا را مورد توجه قرار داده‌ایم.

رونمایی از سردیس پیشکسوتان صنایع دستی و هنرهای سنتی شیراز

محمد حسن اسدی، شهردار شیراز با بیان اینکه رونمایی از سردیس پیشکسوتان صنایع دستی و هنرهای سنتی شیراز، اظهار کرد: شهر شیراز را با یک آوازه می‌شناسند و این شهر یک نام و نشانی دارد و نمی‌توان گفت که شیراز تنها متعلق به ایران و یا آسیا است، بلکه شیراز متعلق به تمام جهان است.

آزادسازی و رفع سد معبر از وظایف ذاتی شهرداری است

جواد صدیقی، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز رفع سد معبر و آزادسازی معابر عمومی و پیاده‌روها از هر گونه سد معبر را از وظایف ذاتی شهرداری تبریز دانست.

شهرداری شهرکرد به دنبال دریافت ۵۵۰ میلیارد ریال تسهیلات است

محمدحسین واحدیان، شهردار مرکز چهارمحال و بختیاری گفت: این شهرداری به دنبال دریافت ۵۵۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای خرید ماشین‌آلات تخصصی است که این میزان تسهیلات بانکی برای خرید انواع ماشین‌آلات تخصصی راهسازی و خدمات شهری دریافت و هزینه می‌شود.

راه‌اندازی سیستم مانیتورینگ در مرکز فرماندهی آتش‌نشانی رفسنجان

علی رمضانی‌نژاد، مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری رفسنجان از تجهیز مرکز فرماندهی ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی به سیستم مانیتورینگ در سال جاری خبر داد.

برگزاری دهمین برنامه آموزشی طرح تفکیک کاغذ در مدارس

محسن احمدی، شهردار شاهرود خاطرنشان کرد: هدف از اجرای طرح گسترش فرهنگ تفکیک مواد بازیافتی در بین دانش‌آموزان نهادینه کردن آموزش‌ها و تفکیک زباله به ویژه در بین کودکان است که می‌تواند به حفظ پاکیزگی محیط‌زیست کمک کند.

کد خبر 660109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.