محل برگزاری نمایشگاه کتاب معضلی برای شهروندان تهرانی شده است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: همه ساله در میانه بهار طبیعت، بهار کتاب و کتابخوانی در کشور با برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انجام می‌شود، اما این نمایشگاه در حال حاضر به یک معضل بزرگ و نارضایتی عموم شهروندان تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد صادقی امروز _سه‌شنبه نوزدهم اردیبهشت‌ماه_ در یکصدوچهل‌وششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، در تذکری با انتقاد از برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلای تهران با وجود مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب اظهار کرد: همه ساله در میانه فصل بهار طبیعت، بهار کتاب و کتابخوانی در کشور با برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انجام می‌شود، اما این نمایشگاه و جشن بزرگ فرهنگی برای شهر تهران و شهروندان این شهر تبدیل به یک معضل بزرگ و نارضایتی عموم شده است.

وی افزود: بیش از ۲۳ سال است که ادوار شوراهای اسلامی شهر تهران، علاوه بر تمام پیگیری‌ها، تذکرات و مکاتبات، مصوبه‌ای برای انتقال محل نمایشگاه به خارج از محدوده شهری را داشته‌اند و مصوبه الزام شهرداری تهران برای تهیه و ارائه طرح بهبود حمل‌ونقل و عبور و مرور در محدوده نمایشگاه بین‌المللی تهران سال ۱۳۷۹، الزام شهرداری تهران به جلوگیری از برگزاری نمایشگاه‌ها در تهران سال ۱۳۸۳، مصوبه اخیر «الزام شهرداری تهران به انتقال فعالیت‌های نمایشگاه بین‌المللی تهران به مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب» سال ۱۴۰۰، سند اصلی طرح راهبردی، ساختاری توسعه و عمران شهر تهران (طرح جامع شهر تهران) مصوب آذرماه ۱۳۸۶ شورای عالی معماری و شهرسازی، مصوبه کمیسیون تخصصی زیربنایی، صنعت و محیط زیست هیئت دولت ابلاغی به شماره ۱۳/۵۶۳۵۱/۴۴۳۸ در سال ۱۳۹۸ و در چارچوب بندهای ۲۷ و ۲۸ مصوبه یکصدوسی‌وسومین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در سال ۱۳۹۵، از الزامات حقوقی و قانونی انتقال این رویداد بزرگ نمایشگاهی در شهر تهران است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: طبق آمار دریافت شده از سازمان بهشت زهرای شهرداری تهران، حین و پس از برگزاری رویدادهایی که منجر به ترافیک گسترده در شهر تهران می‌شود، آمار مرگ و میر افراد افزایش می‌یابد.

وی افزود: طبق بررسی انجام شده، میزان زمان انتظار رسیدگی آمبولانس و اورژانس شهر تهران به بیماران اورژانسی افت محسوس خدمت‌رسانی را نشان می‌دهد، مراجعه به مراکز درمانی افزایش می‌یابد و ده‌ها بیمارستان و درمانگاه و آزمایشگاه در محدوده درگیر در ترافیک نمایشگاه واقع در مصلی تهران در ایام برگزاری نمایشگاه با مشکلات گسترده‌ای مواجه هستند.

افزایش نظارت‌ها در کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران

محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز در تذکری اظهار کرد: در کمیسیون برنامه و بودجه امسال نظارت‌ها بیشتر از سال گذشته خواهد بود.

وی افزود: نظارت بر عملکرد شهرداری تهران در حوزه‌های مختلف دارای روش‌های متفاوتی است و نظارت فقط به معنای نقد بدون ارائه راهکار نیست.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه به عنوان نماینده مردم باید همراه و کمک یار شهرداری و مدیریت اجرایی باشیم، گفت: برای به نتیجه رسیدن مصوبات و برنامه‌هایی که در بودجه سالانه قرار داده‌ایم، باید تلاش کنیم تا مردم طعم انجام کار و خدمت‌رسانی را بچشند.

وی با بیان اینکه نظارت‌ها با قدرت ادامه خواهد داشت و شئون این نظارت را در روش‌های مختلف پیگیری خواهیم کرد، تصریح کرد: در سایه این نظارت‌ها تلاش می‌شود تا مشکلات پیش‌روی حوزه اجرا رفع یا انحرافات احتمالی از برنامه اصلاح شود.

کد خبر 660096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.