حل و فصل مسائل آنکارا – دمشق محور مذاکرات چهارجانبه مسکو

مذاکرات چهارجانبه مسکو با حضور وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روسیه، سوریه و ترکیه در حالی ۲۰ اردیبهشت ماه با هدف حل و فصل مسائل آنکارا – دمشق برگزار می شود که سفیر ایران در مسکو، چشم‌انداز این مذاکرات را روشن و نویدبخش خواند.

به گزارش ایمنا، کاظم جلالی درباره برگزاری مذاکرات چهارجانبه مسکو، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس سیاست اصولی خود مبنی بر همکاری با همسایگان و رفع تنش و حل مسائل با مکانیزم‌ها و سازوکارهای منطقه‌ای، همواره از چنین مکانیزمی برای حل مشکلات بین ترکیه و سوریه حمایت کرد.

وی با اشاره به تلاش‌های تهران و مسکو برای وساطت و حل اختلافات با سازوکارهای منطقه‌ای در قالب‌هایی همچون روند آستانه گفت: پس از برگزاری جلسات مختلف در سطوح کارشناسی و وزیران دفاع چهار کشور، نشست وزیران امور خارجه کشور در روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

سفیر ایران در روسیه چشم‌انداز این اجلاس را نویدبخش حل مسائل و ایجاد سازوکارهای جدید منطقه‌ای و بومی دانست و تصریح کرد: اینکه کشورهای منطقه و همسایه از ظرفیت‌های یکدیگر برای حل مسائل منطقه‌ای و هم برای گسترش روابط بین خود استفاده کنند.

پیش از این، سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: حسین امیرعبداللهیان؛ وزیر امور خارجه در رأس هیئتی در نشست چهارجانبه مسکو که بیستم اردیبهشت ماه جاری برگزار می‌شود، شرکت می‌کند.

ناصر کنعانی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره بر حل و فصل مسائل و اختلافات میان سوریه و ترکیه تاکید داشته و در همین چارچوب تماس‌ها و گفت‌وگوهای دوجانبه‌ای هم با مقامات دمشق و آنکارا انجام داده است.

وی با اشاره به نشست‌های روند آستانه خاطرنشان کرد: ایران همواره در این نشست‌های چهارجانبه تاکید کرده است که ضمن درک مسائل امنیتی ترکیه در سوریه معتقد هستیم که این موضوعات راهکار نظامی ندارد؛ در این نشست‌ها پیشرفت‌های خوبی حاصل شده و روندهای خوبی هم شکل گرفت و این نشست با اراده سیاسی چهار شرکت کننده می‌تواند خروجی خوبی داشته باشد و اختلافات ترکیه و سوریه حل و فصل شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 660063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.