راه‌اندازی نخستین منطقه دیتاسنتر در ورشو

مایکروسافت به راه‌اندازی نخستین منطقه دیتاسنتر در ورشو اقدام کرد که نخست‌وزیر لهستان باور دارد این سرمایه‌گذاری خارجی می‌تواند به جلوگیری از مهاجرت بسیاری از متخصصان فناوری اطلاعات از شهر کمک کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مایکروسافت از افتتاح نخستین منطقه ابری داده خود در ورشو خبر داد. این مجموعه دارای سه مرکز داده مستقل در اطراف پایتخت لهستان خواهد بود. این مراکز می‌توانند برای شرکت‌های بین‌المللی فناوری که با رعایت بیش از حد الزامات توافق‌نامه‌های مقررات عمومی حمایت از داده اتحادیه اروپا (GDPR) مشکل دارند، امنیت، حریم خصوصی و ذخیره‌سازی مطابق با مقررات را فراهم کنند. GDPR مجموعه‌ای از قوانین استاندارد و سخت‌ترین قانون حفظ حریم خصوصی و امنیت در جهان است. این پیش‌نویس توسط اتحادیه اروپا (EU) تهیه و تصویب شده و تعهدات مربوطه را بر سازمان‌های سراسر جهان تحمیل می‌کند که داده‌های مربوط به ساکنان سراسر اتحادیه اروپا را مورد هدف قرار می‌دهند یا جمع‌آوری کنند.

منطقه ابری یا دیتاسنتر همچنین در تسریع روند دیجیتالی شدن اقتصاد محلی به یک مرکز فناوری عظیم برای اروپای مرکزی و شرقی کمک و تعهد مایکروسافت را نسبت به تقویت جامعه، تجارت و اقتصاد لهستان تقویت می‌کند. نخست‌وزیر لهستان باور دارد این سرمایه‌گذاری در توقف فرار مغزها نیز مؤثر خواهد بود و به حفظ متخصصان فناوری اطلاعات در لهستان کمک می‌کند، زیرا در فضای جدید آن‌ها می‌توانند نقشی کلیدی در اقتصاد جهانی ایفا کنند.

راه‌اندازی نخستین منطقه دیتاسنتر در ورشو

یکی از پیشنهادهای بزرگ منطقه ابری مایکروسافت در لهستان این است که به رونق مشاغل خدماتی به‌ویژه مشاغل محلی کمک کند، زیرا بر اساس نظرسنجی‌های انجام‌شده در سال جاری، ۵۴ درصد از مدیران عامل در لهستان معتقدند که اگر با تقاضای دیجیتال بازار سازگار نشوند، شرکت‌های آن‌ها در ۱۰ سال آینده سودآور نخواهد بود. در نتیجه مایکروسافت قصد دارد یک مزیت رقابتی قابل‌توجه برای این منطقه فراهم کند تا مشتریان بالقوه دسترسی آسانی به ابزارها و قابلیت‌ها برای مقیاس‌پذیری بهتر کسب‌وکار و گسترش جهانی داشته باشند که به آن‌ها امکان رشد و رقابت در بازار آزاد را می‌دهد.

علاوه بر این، برای موفقیت شرکت‌های فعال در بازارهای به سرعت در حال تغییر که در امتداد دیجیتالی کردن خدمات فعالیت می‌کنند، وجود یک محیط نوآوری فناوری حیاتی است و می‌تواند آن‌ها را از حداکثر سرعت عملیاتی ممکن و کاهش اضافه بار و تأخیرها به حداقل مطلق بهره‌مند کند. از سوی دیگر مقامات مایکروسافت باور دارند که نزدیک بودن به یک منطقه ابری به‌تنهایی می‌تواند به از بین بردن بی‌میلی نسبی نسبت به پذیرش فناوری ابری در منطقه کمک کند.

کد خبر 660060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.