۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۱
روشن‌سازی ۳۵ پارک بزرگ اراک

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک گفت: زیبایی بصری و تامین امنیت خانواده‌ها در شب برای استفاده از فضاهای سبز شهر و بوستان‌ها یکی از مهم‌ترین اهداف مدیریت شهری است.

احمد حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری در راستای بهبود خدمات‌رسانی به شهروندان، ۳۵ پارک بزرگ سطح شهر را روشن کرده است که از آن جمله می‌توان به بوستان‌های باهنر، امیرکبیر، آزادی، شهر، شهدای گمنام، جنگل بلوار شهدای دولت، پرک لاله و پارک شهدای دفاع مقدس اشاره کرد.

وی افزود: بوستان‌ها و فضاهای سبز شهری علاوه بر حفظ نشاط و شادابی سبب ارتقای سطح سلامت شهروندان می‌شود و حفظ این فضاهای شهری اهمیت زیادی دارد، در آخرین اقدام سازمان، جنگل فاطمیه با استفاده از تیرهای کوتاه روشن‌سازی و پس از آن بوستان دانش‌آموز روشن شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک خاطرنشان کرد: اقدامات سازمان شامل احداث و بهبود روشنایی است، در حال حاضر روشن‌سازی بوستان رنگین‌کمان و رضوان را در دست اقدام داریم و روزهای آینده نورپردازی جنگل کوهپایه و منطقه دره گردو را انجام خواهیم داد.

حسنی با اشاره به تأثیر خاموشی پارک‌ها بر افزایش ایجاد مزاحمت از سوی اراذل و اوباش و خرید و فروش مواد مخدر تصریح کرد: بوستان‌ها و جنگل‌هایی که کمتر مورد استفاده شهروندان قرار می‌گرفت برای افزایش امنیت شهروندانی که در اطراف این محدوده‌ها زندگی می‌کردند روشن‌سازی شده‌اند و سازمان در راستای پاسخگویی به مطالبات شهروندان و به منظور بهبود امنیت شهروندان به محض اینکه روشنایی هریک از پارک‌های شهر دچار نقص شود، برای رفع آن اقدام خواهد کرد.

وی تاکید کرد: نورپردازی یکی از اهداف عمده در طراحی فضاهای شهری است و نقش مؤثری در هویت بخشیدن به مراکز و فضاهای شهری دارد، از همین رو تمام المان‌های سطح شهر اراک به منظور افزایش زیبایی‌های بصری و به نحوی که برای دید رانندگان در شب مزاحمتی ایجاد نکند، نورپردازی شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک با بیان اینکه یکی از اهداف سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری ایجاد محیطی آرامش‌بخش و زیبا برای شهروندان است، گفت: ایجاد زیبایی بصری و تأمین امنیت خانواده‌ها در شب برای استفاده از فضاهای سبز شهری، از مهم‌ترین مواردی است که سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری برای آن اهتمام ویژه‌ای به کار گرفته است.

کد خبر 660044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.