تحقق تمدن نوین اسلامی با همت معلمان میسر می‌شود

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: تحقق تمدن نوین اسلامی از مسیر تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب اسلامی می‌گذرد و این مهم با همت معلمان میسر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدمهدی کاظمی در آئین تجلیل از معلمان نمونه استان اصفهان با تاکید بر اینکه تکریم از معلمان بزرگوار با گرامیداشت یاد و خاطره استاد مطهری معنا پیدا می‌کند که یک الگوی خوب و مناسب از معلم نمونه است، اظهار کرد: بهره‌گیری از روش، منش، دیدگاه‌ها و باورهای شهید مطهری برای معلمان ضرورت دارد و باید در مشی معلمی از نگاه متفکرانه استاد مطهری استفاده کرد.

وی با نمایان دانستن اندیشه‌های شهید مطهری در اهداف انقلاب اسلامی، افزود: نقش و منش شهید مطهری در مقابله با تفکرات انحرافی آن دوران قابل تحمل نبود و زیرا دشمنان توان مقابله با تفکر او را نداشتند اقدام به ترور ایشان کردند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تشکر از مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان برای برگزاری آئین تجلیل از معلمان نمونه استان هدف از برگزاری این برنامه را تکریم مقام شامخ معلم دانست و تصریح کرد: معلمان سربازارن گمنام انقلاب هستند که در جای‌جای کشور مسئولیت خطیر علم‌آموزی و تعلیم و تربیت آینده‌سازان کشور را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه معلمان جایگاه ویژه‌ای در جامعه دارند چرا که به دانش‌آموزان در مسیر شکوفایی استعدادهایشان کمک کرده و آینده‌سازان کشور را تربیت می‌کنند، گفت: تحقق تمدن نوین اسلامی از مسیر تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب اسلامی می‌گذرد و این مهم با همت معلمان میسر خواهد شد.

کاظمی رقم خوردن آینده کشور در گام دوم انقلاب اسلامی را به دست نسل آینده کشور و دانش‌آموزان امروز دانست و اظهار کرد: در آینده‌ای نه‌چندان دور، چرخه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور به دست دانش‌آموزان امروز سپرده خواهد شد و به همین جهت باید تربیت این عزیزان متناسب با مسیر شکوفایی اسلامی انجام شود.

وی با تشکر از مجاهدت‌های فرهنگیان، ارتقا شأن معلمان را وظیفه نظام تعلیم و تربیت و وزارت آموزش و پرورش دانست و افزود: با وجود تمام محدودیت‌ها، انتظار ۱۲ ساله معلمان در این دولت تحقق یافت و رتبه‌بندی معلمان که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به آن اشاره شده بود و در شعار رئیس جمهور نیز مطرح بود اجرایی شد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: مجموعه آموزش و پرورش خود را موظف می‌داند که به تک تک درخواست‌ها و انتظارات فرهنگیان و مواردی که در دیدار با مقام معظم رهبری مورد تاکید ایشان قرار گرفت رسیدگی کند.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه آموزش و پرورش خود را موظف می‌داند که به تک تک درخواست‌ها، شکایت‌ها و انتظارات فرهنگیان رسیدگی کند، خاطرنشان کرد: با اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان زمینه ترقی نظام تعلیم و تربیت کشور که در دیدار با مقام معظم رهبری مورد تاکید ایشان قرار گرفت مهیا شده و شأن و جایگاه مدرسه و به ویژه مدارس دولتی ارتقا پیدا خواهد کرد.

کد خبر 659971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.