بازسازی ۵۰۰ دوچرخه برای استفاده شهروندان در شهر زندگی

مدیرکل اجرایی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه دوچرخه‌سواری بخشی از فرهنگ مردم این کلان‌شهر است، گفت: ۵۰۰ دستگاه دوچرخه شهری به‌صورت کامل بازسازی و با استفاده از طیف رنگ‌های شاد آماده ارائه خدمات به شهروندان شده است.

حمید آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با تاکید بر لزوم بهره‌وری بهینه از تمام سرمایه‌ها و امکانات موجود در شهر اصفهان اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت دوچرخه‌های شهری طی سال‌های اخیر بالغ بر ۵۰۰ دستگاه دوچرخه شهری به‌صورت کامل بازسازی و با استفاده از طیف رنگ‌های شاد آماده ارائه خدمات به شهروندان شده است.

وی با اشاره به شعار این دوره مدیریت شهری با عنوان «اصفهان من، شهر زندگی» افزود: مجموعه دوچرخه‌های بازسازی شده به‌صورت کامل تجهیز و بازسازی شده، برچسب این شعار روی بدنه آنها نصب و آماده استفاده شده است.

مدیرکل اجرایی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: این کلان‌شهر به‌عنوان یک شهر چهارفصل با سایه درختان بی‌شمار، آب‌وهوای مناسبی برای دوچرخه‌سواری دارد.

بازسازی ۵۰۰ دوچرخه برای استفاده شهروندان در شهر زندگی

وی با بیان اینکه نخستین مسیرهای دوچرخه‌سواری در کل کشور در خیابان چهارباغ اصفهان ایجاد شد، گفت: این کلان‌شهر به‌لحاظ جغرافیایی و مسطح بودن آن و نداشتن شیب‌های تند امکان دوچرخه‌سواری را برای شهروندان آسان می‌کند.

آقایی با اشاره به اینکه اصفهان از گذشته‌های دور به شهر دوچرخه‌ها شهرت داشته است و به‌لحاظ فرهنگی دوچرخه‌سواری بخشی از فرهنگ مردم آن است، اضافه کرد: مطالعات برخی کارشناسان نشان داده است که استفاده از دوچرخه در شبکه حمل‌ونقل شهری تأثیرات مثبتی در کاهش میزان ترافیک شهری و آلودگی‌های ناشی از حمل‌ونقل موتوری دارد.

کد خبر 659956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.