پاسداشت معلم، پاسداری از ارزش‌های جامعه است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: جامعه متمدن جامعه‌ای است که به معلمانش توجه ویژه‌ داشته باشد، چرا که با بازگشایی هر مدرسه و توجه به علم و اندیشه، زندان و ندامتگاه تعطیل می‌شود و با توجه آموزش و پرورش، کاستی‌ها و ناملایمات اجتماعی رخت بر می‌بندد و خوبی‌ها و پاکی‌ها در جامعه جاری می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا ابراهیمی در آئین تجلیل از معلمان نمونه اصفهان ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم، اظهار کرد: خدای سبحان انسان را اشرف مخلوقات نامیده است، زیرا انسان طلیعه‌دار خرد و اندیشه است و همین اندیشه او را نسبت به سایر موجودات متمایز می‌کند.

وی با اشاره به این‌که چنین امتیازی نیاز به یک امانتدار ویژه دارد افزود: معلم، بهترین امانت‌دار خرد و اندیشه است و به همین جهت پیامبران خود را معلم نامیده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان انقلاب اسلامی را سبب تکریم، عظمت و عزت ایران اسلامی و شیعه دانست و تصریح کرد: در تاریخ اسلام با همه مشکلات و فراز و فرودهایی که وجود داشته است، در هیچ دوره‌ای اسلام و شیعه به اندازه‌ی امروز عزت‌مند و باعظمت نبوده است.

وی با اشاره به این‌که این عزت و عظمت مرهون تلاش‌ها و مجاهدت‌های امام خمینی (ره)، شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافع حرم است و بسیاری از این شهدا معلم بوده‌اند گفت: انقلاب اسلامی حدود پنج هزار معلم شهید دارد که سهم استان شهیدپرور اصفهان از این میزان، ۳۴۰ شهید است.

ابراهیمی ادامه داد: معلمان انسان‌هایی هستند که درس ایثار و از خودگذشتگی را به شهیدان آموخته‌اند و ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز را پرورش داده‌اند که در این بین نیز، معلمان استان اصفهان ۵۶۰۰ شهید دانش‌آموز را تربیت کرده‌اند.

وی معلم را نشان تمدن دانست و اظهار کرد: جامعه متمدن جامعه‌ای است که به معلمانش توجه ویژه داشته باشد، چرا که با بازگشایی هر مدرسه و توجه به علم و اندیشه، زندان و ندامتگاه تعطیل می‌شود و با توجه آموزش و پرورش، کاستی‌ها و ناملایمات اجتماعی رخت بر می‌بندد و خوبی‌ها و پاکی‌ها در جامعه جاری می‌شود. معلم عنصری متعالی است و ما وظیفه داریم او را متعالی بدانیم و با او متعالی برخورد کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به حضور ۵۰۰ نفر از ۱۱۰ هزار معلم شاغل و بازنشسته اصفهان در آئین تجلیل از معلمان نمونه استان، افزود: نام‌گذاری روز شهادت استاد مطهری به نام روز معلم موجب افتخار ما است زیرا او استادی فرهیخته و الگوی مناسبی برای معلمان است و اگر بخواهیم ارتقای علمی، پژوهشی و دینی داشته باشیم باید به این الگو رجوع کنیم.

وی راه برون‌رفت از بسیاری از مشکلات فرهنگی و اعتقادی در بین جوانان و نوجوانان را بازگشت به آثار فاخر شهید مطهری دانست و گفت: الگوی دیگر معلمان، استاد علی اکبر پرورش است که معلمی عاشق و انقلابی بود و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) با گفتاری صادق به تبیین ارزش‌های دینی می‌پرداخت.

ابراهیمی پس از بیان بخشی از پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) به مناسبت رحلت مرحوم پرورش، خاطرنشان کرد: پاسداشت معلم، پاسداری از ارزش‌های جامعه است و به همین جهت، امسال با حمایت ویژه استاندار، شورای معاونین استانداری و شورای آموزش و پرورش تصمیم گرفته شد که تمام شهرداران و شوراهای شهر و دیگر دستگاه‌های اجرایی در تجلیل و تکریم مقام معلم سهیم باشند.

کد خبر 659953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.