برنامه هفتم توسعه فرصت مناسبی برای حل مشکلات فرهنگی است

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: تنظیم برنامه هفتم توسعه شاکله اداره پنج سال آینده کشور را نشانه‌گیری می‌کند و فرصت مناسبی برای حل مشکلات فرهنگی است.

به گزارش ایمنا، در جلسه ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی کشور که روز دوشنبه _هجدهم اردیبهشت‌ماه_ به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، بر ضرورت تخصیص صددرصدی اعتبارات فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی در استان‌ها همچنین حضور کمیته‌ای از شورای عالی انقلاب فرهنگی، نهادها و وزارتخانه‌های مرتبط با فرهنگ در تدوین برنامه هفتم توسعه کشور تاکید شد.

محمد مخبر در این جلسه با اشاره به تدوین برنامه هفتم توسعه کشور در دولت اظهار کرد: تنظیم برنامه هفتم توسعه شاکله اداره پنج سال آینده کشور را نشانه‌گیری می‌کند و ضرورت دارد کمیته‌ای از مجلس شورای اسلامی، دولت و اعضای حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی در تدوین برنامه هفتم توسعه کشور مشارکت پررنگ و جدی داشته باشد، چرا که با یک حرکت سنجیده و با در نظر گرفتن تمام جوانب می‌توان پنج سال آینده فرهنگی کشور را تضمین کرد.

وی با تأکید بر تخصیص صددرصدی اعتبارات فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی در استان‌ها افزود: دولت سیزدهم به‌ویژه در مصوبات دور دوم سفرهای استانی رئیس‌جمهور، با اختصاص و تأمین اعتبارات فرهنگی درصدد بوده است که کاستی‌های سال‌های گذشته در این حوزه جبران شود که در این زمینه شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارتخانه‌های مرتبط با امور فرهنگی باید پیگیر تخصیص این بودجه‌ها باشند.

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر تأثیر عمیق و زیربنایی فرهنگ در همه حوزه‌ها، حتی بخش‌های اقتصادی کشور، خاطرنشان کرد: فرهنگ کار و تولید وجلوگیری از اسراف و مدیریت مصرف اولویتی است که می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی و بیکاری کشور را حل کند و با تبیین دیدگاه‌ها و رویکردهای مناسب فرهنگی نسبت به شغل و سوق دادن جوانان به سمت کارآفرینی و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توان به بهبود وضعیت اقتصادی کشور کمک کرد.

همچنین در این جلسه وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و علوم تحقیقات و فناوری، سرپرست وزارت آموزش و پرورش، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و مسئولان دستگاه‌های فرهنگی حضور داشتند.

حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این جلسه با اشاره به تدوین سند تحول و شکل‌گیری چهار ستاد علم و فناوری، تعلیم و تربیت، فرهنگی و اجتماعی و خانواده و زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: سند و نقشه مهندسی فرهنگی کشور نقشه راه حرکت ستاد فرهنگی و اجتماعی است که به این منظور ۳۵ میز مختلف برای رصد، همکاری و هماهنگی با دستگاه‌ها، راهبری و راه‌سنجی ایجاد شده است.

در ادامه این جلسه گزارش کار مصوبه تأمین اعتبار برش‌های استانی ارائه شد و پیشنهادهایی همچون تشکیل کمیته راهبری برش‌های استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور با حضور اعضای شورای فرهنگی و عمومی استان‌ها، دستورالعمل نحوه تخصیص اعتبارات بودجه برش استانی، اصلاحیه آئین‌نامه داخلی ستاد هماهنگی و راهبری اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور و اصلاح بخش‌هایی از نقشه مهندسی مورد بحث، بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفت.

کد خبر 659950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.