پرداخت تسهیلات بر اساس طرح اشتغال از بسته‌های حمایتی کمیته امداد است

مدیرکل کمیته امداد استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: پرداخت تسهیلات براساس طرح اشتغال از بسته‌های حمایتی این نهاد ویژه طرح‌های اشتغال است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جاسم محمدی امروز _دوشنبه هجدهم اردیبهشت‌ماه_ طی جلسه‌ای در خصوص طرح‌های اشتغال مددجویان، اظهار کرد: یک دستگاه پهباد کشاورزی به سه فرزند خانواده مددجو در شهرستان فلارد اختصاص داده شد.

وی افزود: این پهباد جهت سم‌پاشی و آفت‌کشی مزارع کشاورزی به ویژه مزارع بزرگ در قالب طرح‌های اشتغال دانش‌بنیان تهیه و در اختیار سه فرزند مددجو قرار گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اعطای تسهیلات اشتغال جهت خریداری این پهباد، افزود: ۳۹۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال خرید پهباد به این مددجویان پرداخت شده است.

وی بابیان اینکه این پهباد یک هگزا کوپتر عمود پرواز و سنسورهای حفظ ارتفاع دارد و بُرد آن سه کیلومتر و تا ارتفاع ۱۰۰ متر پرواز می‌کند، گفت: افزایش بهره‌وری در کشاورزی، آسیب کمتر به مزارع و کاهش مصرف آب از جمله مزایای استفاده از این پهباد است.

محمدی خاطرنشان کرد: مخزن پهباد کشاورزی بهره‌برداری شده دارای ۱۲ لیتر ظرفیت و یک هکتار زمین کشاورزی را در زمان ۱۰ تا ۱۲ دقیقه سمپاشی می‌کند.

وی با اشاره به بسته‌های حمایتی این نهاد ویژه طرح‌های اشتغال، افزود: پرداخت تسهیلات براساس طرح اشتغال، کمک بلاعوض، برگزاری دوره‌های آموزشی، بازدید مستمر از طرح‌های اشتغال و ایجاد زمینه فروش محصولات تولیدی از جمله این خدمات است.

مدیرکل کمیته امداد استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: لازم به ذکر است مهمترین موارد استفاده از پهبادها در کشاورزی، تجزیه و تحلیل داده‌ها جهت برنامه‌ریزی برای آبیاری، تغذیه محصولات و همچنین جهت نقشه‌برداری و رصد فرسایش خاک است.

وی ادامه داد: واگذاری امور خیریه به مردم، شناسایی نیازمندان مناطق، شناسایی و جذب خیران و جمع‌آوری کمک‌های مردمی و توزیع آن بین نیازمندان در اسرع وقت از جمله اهداف راه‌اندازی این مراکز است و در راستای تأمین منابع مالی احداث مسکن مددجویان تحت حمایت، بخشی از هزینه‌های احداث و خرید مسکن مددجویان از محل کمک‌های مردمی در قالب صدقات، کمک‌های خیران و مشارکت مؤسسه‌های خیریه تأمین می‌شود.

کد خبر 659938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.