تصمیم‌گیری برای تصویب لوایح شورا نباید با بی‌قانونی همراه باشد

عضو شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: هرچند وظیفه اعضای شورای اسلامی شهر دفاع از لوایح و حقوق شهروندان است اما تصمیم‌گیری برای تصویب لوایح شورا نباید با بی‌قانونی همراه باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حبیب فتحی امروز _دوشنبه هجدهم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر اردبیل اظهار کرد: بعضی از لوایح ارسالی از سوی شهرداری به شورا، فراتر از مسئولیت قانونی شهردار است و تنها برای بررسی بیشتر و صدور مجوزهای لازم به شورای اسلامی شهر ارسال می‌شود که نباید به لوایح غیرقانونی رأی داد.

وی افزود: هرچند وظیفه اعضای شورای اسلامی شهر دفاع از لوایح و حقوق شهروندان است، اما این شایسته نیست با بی‌قانونی و رعایت‌نکردن قانون در تصویب لایحه‌ها تصمیم‌گیری کنیم.

لزوم تمکین اعضای شورای شهر به فصل الخطاب بودن قانون

میرمحمد سیدهاشمی، عضو شورای اسلامی شهر اردبیل نیز در این جلسه درباره بعضی لوایح ارسالی شهرداری با موضوع آگهی‌های مزایده و فراخوان‌ها گفت: اعضای شورای اسلامی شهر باید نسبت به فصل‌الخطاب بودن قانون تمکین کنند.

وی با بیان اینکه قانون تکلیف خود را در تمام معاملات شهرداری مشخص کرده است، افزود: در شورای اسلامی شهر قانون برای معاملات، زمان و مهلت تعیین کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر اردبیل تصریح کرد: در تعیین برندگان مزایده‌ها باید طبق قانون پیش رویم که در این راستا اولویت با کسانی است که از مهلت تعیین شده و قانونی عدول نکنند.

کد خبر 659908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.