استراتژی منچستر برای کاهش نرخ بی‌خانمانی

اعضای شورای شهر منچستر در انگلستان ادعا کرده‌اند که به‌زودی از طریق همکاری با بنگاه اجتماعی شهر موسوم به بیم، نرخ بی‌خانمانی را در سراسر شهر به حداقل خواهند رساند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بنگاه بیم که در زمینه سرمایه‌گذاری برای کاهش بی‌خانمانی در انگلستان فعالیت می‌کند، نرم‌افزاری توسعه داده است که به واسطه آن، موانع موجود بر سر راه خانواده‌های بدون مسکن را از میان برمی‌دارد و از این طریق، به حل بی‌خانمانی کمک می‌کند. البته خدمات این مرکز تنها به حل بی‌خانمانی محدود نمی‌شود بلکه تأمین کمک‌هزینه‌هایی را نیز برای خرید تجهیزات الکترونیکی کمک‌آموزشی مانند لپ‌تاپ و گذراندن دوره‌های آموزشی با هدف اشتغال‌زایی نیز فرامی‌گیرد، ضمن این‌که افراد مستأجر را نیز در تأمین هزینه اجاره منازل یاری می‌کند. دسترسی به کمک‌های مالی این بنگاه از طریق اینترنت امکان‌پذیر است و جالب این‌که نتیجه درخواست‌ها از طریق پیامک برای متقاضیان ارسال می‌شود.

استراتژی منچستر برای کاهش نرخ بی‌خانمانی

مدیران منچستر به‌تازگی از آغاز همکاری خود به‌طور آزمایشی با کمپانی بیم خبر داده و مدعی شده‌اند در این مرحله تعدادی از خانواده‌ها را به مدت ۱۲ ماه در خانه‌های اجتماعی موقتی سکونت خواهند داد و سپس آن‌ها را به خانه‌های اجاره‌ای خصوصی مقرون‌به‌صرفه منتقل خواهند کرد.

البته رئیس شورای شهر منچستر ادعا کرده است که اقدامات خود را برای پایان دادن به بی‌خانمانی شهروندان تنها به این همکاری محدود نخواهد کرد، بلکه همواره خواهد کوشید استراتژی‌های جدیدی برای این منظور توسعه دهد تا در نهایت، نرخ افراد بدون مسکن را در سراسر شهر به صفر برساند.

در مرحله آزمایشی طرح جدید منچستر، لیست و تعداد افراد بی‌خانمان از طریق نرم‌افزار اختصاصی بیم، به بنگاه تحویل داده می‌شود که این بنگاه نیز به آغاز همکاری با سایر نهادهای خیریه محلی برای تأمین خانه‌های اجتماعی می‌پردازد و در نهایت، کمک‌های مالی نهادهای داوطلب امکان تأمین خانه‌های استیجاری را برای این خانواده‌ها و پس از گذشت ۱۲ ماه فراهم خواهد آورد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که از سال ۲۰۱۷، مشارکت نهادهای شهری به توسعه مسکن برای ۱۳۹۰ نفر از شهروندان منچستر منجر شده و اعمال اقدامات نهادها برای این هدف، بیش از سه میلیون و ۹۰۰ هزار پوند هزینه در بر داشته که بسته به توان مالی هر نهاد، تأمین آن بین همه آن‌ها تقسیم شده است.

استراتژی منچستر برای کاهش نرخ بی‌خانمانی

کد خبر 659858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.