۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
با شیوع روتاویروس در کودکان چه کنیم؟

یک نوروفیزیولوژیست با اشاره به شیوع روتاویروس گفت: کودکانی که دچار علائم هستند و اسهال و استفراغ دارند باید از سایر کودکان در مدارس و مهدکودک‌ها جدا شوند و زمانی که شیوع ویروس بالا می‌رود، حین بازی یا تماس‌ با سایر کودکان، احتیاط و مراقبت‌های لازم صورت گیرد.

میرشهرام صفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره شیوع روتاویروس در کودکان، اظهار کرد: روتاویروس واکسنی به نام روتاریکس دارد که برخی کشورهای دنیا این واکسن را در برنامه واکسیناسیون خود دارند و در دو و چهار ماهگی به صورت دو دوز به نوزادان تزریق می‌شود.

وی افزود: برای کودکان بالای شش ماه تا یک‌سال تزریق واکسن روتاریکس توصیه نمی‌شود، زیرا آن‌ها به صورت طبیعی در معرض روتاویروس قرار می‌گیرند.

این نوروفیزیولوژیست با بیان اینکه روتاویروس در واقع ویروس RNA است و علائمی که ایجاد می‌کند بیشتر به صورت اسهال و استفراغ است، تصریح کرد: روتاویروس خطر چندانی ندارد، جز اینکه اگر میزان از دست دادن آب و الکترولیت در کودکان بالا باشد و می‌تواند به آن‌ها آسیب بزند.

وی ادامه داد: از موارد احتیاط این است که کودکانی که دچار علائم هستند و اسهال و استفراغ دارند باید از سایر کودکان در مدارس و مهدکودک‌ها جدا شوند و زمانی که شیوع ویروس بالا می‌رود، حین بازی یا تماس با سایر کودکان، احتیاط و مراقبت‌های لازم صورت گیرد.

صفری با بیان اینکه لازم است نظافت صحیح برای کودکان انجام شود، خاطرنشان کرد: انتقال روتاویروس از طریق مدفوعی و دهانی صورت می‌گیرد، این در حالی است که اگر دست کودک آلوده باشد یا دست وی به سطوح آلوده برخورد کرده باشد، می‌تواند به روتاویروس مبتلا شود و سایر کودکان را به این ویروس مبتلا کند.

وی گفت: روتاویروس نگرانی زیادی ندارد، اما لازم است مراقبت‌های بهداشتی برای مقابله و مبتلا نشدن به این ویروس جدی گرفته شود.

کد خبر 659791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.