فعالیت مجمع مطالبه‌گران در ۱۳ شهرستان استان اصفهان

دبیر مجمع مطالبه‌گران اصفهان گفت: این مجمع از اوایل تیرماه ۱۴۰۰ با هدف تشکیل حلقه میانی راه‌اندازی شد؛ چندین عملیات به اسم مجمع مطالبه‌گران استان اصفهان در قرارگاه کشوری ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید امیر هاشمی‌نژاد شامگاه امروز _یکشنبه هفدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲_ در نشست مطالبه‌گران با رئیس کل دادگستری اصفهان، دادستان و معاون اقتصادی دادگستری اظهار کرد: امروز مجمع مطالبه گران در ۱۳ شهرستان استان راه‌اندازی و تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه این دومین جلسه مجمع مطالبه‌گران با رئیس کل دادگستری استان است افزود: این مجمع از اوایل تیرماه ۱۴۰۰ با هدف تشکیل حلقه میانی راه‌اندازی شد؛ چندین عملیات به اسم مجمع مطالبه‌گران استان اصفهان در قرارگاه کشوری ثبت شده است.

دبیر مجمع مطالبه‌گران اصفهان تصریح کرد: مطالبه‌گری در شهرستان‌ها مانند کلانشهرها نیست زیرا در شهرستان‌ها با سختی‌ها و دشواری‌های بیشتری همراه است.

هاشمی‌نژاد ادامه داد: امروز در شماری از روستاها نیز مجمع مطالبه‌گران راه‌اندازی شده و در کاشان قرارگاه مردمی مطالبه‌گران فعال شده است، نمونه خوب و مؤثر این اقدامات در نوروز امسال بود که مطالبات مردمی در حوزه عفاف و حجاب تاثیرهای خوبی داشت.

وی با اشاره به اینکه مسئولان باید در اظهار نظرهایشان با دقت، سنجیده و درست موضع گیری و صحبت کنند افزود: امروز فعالیت مطالبه‌گران با مشاوره دادن به مسئولان همراه است.

مطالبه‌گری باید حفظ شود

احمد مقیمی، از جمله مطالبه‌گران حاضر در این نشست اظهار کرد: مطالبه‌گری باید همراه با پیشنهاد باشد اما اگر اینگونه نبود، اصل مسئله مطالبه‌گری باید حفظ شود، زیرا حفظ جریان مطالبه‌گری اهمیت زیادی دارد.

حمایت قضائی از مطالبه‌گران، جلوگیری از تعرض و تجاوز به قنات‌ها و باغات توسط معادن، مشکلات تأمین زمین مسکن ملی در برخی مناطق، برگزاری نشست خبری ماهانه رئیس دستگاه قضا در استان و نداشتن ضمانت اجرایی برخی قوانین همچون قانون هوای پاک، از جمله مسائل و مواردی بود که از سوی مطالبه‌گران در این نشست مطرح شد.

به گزارش ایمنا، شماری از اعضای استانی و شهرستان‌های مجمع مطالبه‌گران استان اصفهان در این نشست نقدها، پیشنهادات و سوال‌های خود از رئیس کل دستگاه قضا در اصفهان و دادستان این استان مطرح کردند.

بیشتر سوالات و پرسش و پاسخ‌ها پیرامون مباحث مرتبط با معادن، محیط زیست، ترک فعل و پاسخگو نبودن مدیران، حمایت نشدن مطالبه‌گران از طرف مسئولان، مباحث مرتبط با تغییر کاربری اراضی کشاورزی و همچنین مسائل مرتبط با آب، زمین‌های کشاورزی، تخریب قنات‌ها و حجاب و عفاف بود.

کد خبر 659781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.