محبوب‌ترین ورزش‌های جهان در سال ۲۰۲۳+ تعداد هواداران

محبوب‌ترین ورزش‌های جهان در سال ،۲۰۲۳ شامل فوتبال، کریکت، هاکی، تنیس، والیبال، بسکتبال، بیس‌بال و راگبی می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، معمولاً ورزش‌های گروهی، هیجان و حس خاصی در افراد ایجاد می‌کند و طرفداران زیادی دارد. اگرچه ارزیابی تعداد دقیق طرفداران یک ورزش در سراسر جهان کمی دشوار است، اما می‌توان با استفاده از تحقیقات، یک ایده کلی ارائه داد و تعداد تقریبی هواداران یک ورزش را در کشورهای جهان مشخص کرد. بعضی از این ورزش‌ها، نسبتاً قدیمی و بعضی دیگر جدید هستند. همچنین ممکن است یک ورزش، در آمریکا و ورزش دیگر در کشورهای آسیایی و اروپایی، هواداران زیادی داشته باشد. در ادامه به معرفی محبوب‌ترین ورزش‌های جهان در سال ۲۰۲۳ و تعداد طرفداران آن‌ها می‌پردازیم:

فوتبال

فوتبال با حدود چهار میلیارد طرفدار در سراسر جهان، محبوب‌ترین ورزش محسوب می‌شود. در سال ۲۰۲۲، تماشاگران جام جهانی فوتبال قطر، ۵.۴ میلیارد نفر برآورد شد و نشان داد که این ورزش، طرفداران زیادی را در دنیا به سوی خود جذب کرده است. شواهد نشان می‌دهد که فوتبال از بازی‌های باستانی مانند کوجو (Cuju) که ۲۰۶ سال قبل از میلاد حضرت مسیح (ع) توسط چینی‌ها ابداع شد، الهام گرفته است. کوجو، یکی از بازی‌های توپی باستان است که به فوتبال شباهت زیادی دارد و در قرون وسطی به اروپا گسترش پیدا کرده است. فدراسیون بین‌المللی فوتبال که مسئولیت نظارت بر اکثر تورنمنت‌های بین‌المللی فوتبال را بر عهده دارد، در سال ۱۹۰۴ تشکیل شد و دفتر مرکزی آن در شهر زوریخ قرار گرفت. موضوع قابل توجه اینکه با حضور صدها کشور در جام جهانی فوتبال برای رقابت با یکدیگر، محبوبیت این ورزش همچنان در حال افزایش است.

محبوب‌ترین ورزش‌های جهان در سال ۲۰۲۳+ تعداد هواداران

کریکت

کریکت، دومین ورزش پرطرفدار جهان است که تعداد هوادران آن به ۲.۵ میلیارد نفر می‌رسد و بیشتر این افراد از کشورهای استرالیا، آفریقای جنوبی، پاکستان، بنگلادش، نیوزلند و هند هستند. به گفته برخی محققان، نخستین مسابقه کریکت در سال ۱۶۴۶ انجام شده است. همچنین کریکت یکی از معدود ورزش‌هایی است که تقریباً کل مردم هندوستان از آن حمایت می‌کنند. در سال ۱۹۵۲ کشور هند سرانجام در این رقابت، طعم پیروزی را چشید و سال بعد، پاکستان به این مبارزه پیوست. اولین برد پاکستان مقابل انگلستان دو سال بعد حاصل شد. از آن زمان به بعد، کریکت به یک ورزش مهم در شبه قاره هند تبدیل شد و اکنون هند و پاکستان، به عنوان رقبای اصلی در این منطقه محسوب می‌شوند.

محبوب‌ترین ورزش‌های جهان در سال ۲۰۲۳+ تعداد هواداران

هاکی

هاکی روی یخ و هاکی روی چمن، دو ورزش محبوب در بین کشورهای جهان محسوب می‌شود. هاکی روی یخ طرفداران زیادی در آمریکا، کانادا و اروپای شمالی دارد. تقریباً حدود دو میلیارد نفر در سراسر جهان هر دو شکل ورزش هاکی (بازی روی یخ و روی زمین) را دنبال می‌کنند، اما در آمریکا و کانادا، بیشتر افراد دوست دارند هاکی روی یخ بازی کنند و در هند و پاکستان، مردم معمولاً هاکی روی چمن را ترجیح می‌دهند.

محبوب‌ترین ورزش‌های جهان در سال ۲۰۲۳+ تعداد هواداران

تنیس

تنیس، چهارمین ورزش محبوب جهان است. بر اساس رتبه‌بندی "Topend Sports"، این ورزش تقریباً توسط ۶۰ میلیون مرد و زن در سراسر جهان بازی می‌شود که آن را به محبوب‌ترین ورزش انفرادی دنیا تبدیل کرده است. شکل دونفره این ورزش نیز در سراسر جهان بسیار محبوب است و به‌همین دلیل این بازی در فهرست ۱۰ ورزش پرطرفدار دنیا قرار دارد.

محبوب‌ترین ورزش‌های جهان در سال ۲۰۲۳+ تعداد هواداران

والیبال

والیبال، ورزشی با بیش از ۹۰۰ میلیون طرفدار در سراسر جهان است. این ورزش در کشورهای آمریکای شمالی و جنوبی، اروپای غربی، استرالیا و آسیا، افراد زیادی را به سوی خود جذب کرده است. محبوبیت روزافزون والیبال، آن را به یکی از ورزش‌های در حال رشد در دوران جدید تبدیل کرده است، با این وجود والیبال، پوشش تلویزیونی کمتری نسبت به سایر ورزش‌های محبوب دنیا دریافت می‌کند.

محبوب‌ترین ورزش‌های جهان در سال ۲۰۲۳+ تعداد هواداران

تنیس روی میز

تنیس روی میز، یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های دنیا است که مردم در هر سنی، به‌خاطر حفظ تناسب اندام خود، به آن روی می‌آورند، اما امکانات کمی برای نمایش مهارت‌های حرفه‌ای بازیگران در این ورزش وجود دارد. وقتی صحبت از بازی حرفه‌ای تنیس روی میز می‌شود، تنها نام کشورهای چین، اندونزی به میان می‌آید. انتظار می‌رود این ورزش حدود ۸۵۰ میلیون هوادار در کشورهای جهان داشته باشد.

بسکتبال

بسکتبال، اکنون در سراسر جهان حدود ۸۲۵ میلیون هوادار دارد و بدون شک یکی از ورزش‌های محبوب دنیا به‌شمار می‌رود. این ورزش توسط دکتر جیمز ناسمیت و در شهر ماساچوست آمریکا ابداع شد. به‌تازگی چندین لیگ بسکتبال زنان در سراسر جهان وجود دارد که مورد توجه رسانه‌ها نیز قرار گرفته است.

محبوب‌ترین ورزش‌های جهان در سال ۲۰۲۳+ تعداد هواداران

بیس‌بال

ورزش بیس‌بال در گذشته در آمریکا، بیش از هر جای دیگر دنیا محبوب بود، اما به‌تازگی کشورهایی همچون ژاپن به طور فزاینده‌ای به این ورزش علاقه‌مند شده‌اند. به گفته فدراسیون جهانی بیس‌بال (WBSC) ، حدود ۶۵ میلیون نفر در بیش از ۱۴۰ کشور جهان، بیس‌بال یا سافت‌بال که شباهت زیادی به آن دارد را بازی می‌کنند.

راگبی

ورزش راگبی حدود ۱۰ میلیون بازیکن در سراسر جهان دارد. اگرچه راگبی و فوتبال آمریکایی، هر دو ورزش‌های تماسی محسوب می‌شوند، اما بازیکنان فوتبال آمریکایی، تجهیزات حفاظتی زیادی مانند کلاه ایمنی و پد دارند، در حالی که بازیکنان راگبی به اندازه کافی از وسایل لازم برخوردار نیستند. ورزش راگبی در بریتانیا، استرالیا، نیوزلند و سایر مناطقی که بخشی از کشورهای مشترک‌المنافع محسوب می‌شود، رایج است.

محبوب‌ترین ورزش‌های جهان در سال ۲۰۲۳+ تعداد هواداران

کد خبر 659746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.