ویترین دختران؛ ویژه‌برنامه‌ای در پیام‌رسان‌های داخلی

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در روز دختر بخش «ویترین دختران» در پلتفرم‌های داخلی را افتتاح خواهیم کرد و این بخش رونمایی خواهد شد.

به گزارش ایمنا، انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده روز گذشته _هفدهم اردیبهشت ماه_ در نشست هماهنگی شورای گرامیداشت دهه کرامت، ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر اظهار کرد: در روز دختر بخش «ویترین دختران» در پلتفرم‌های داخلی را افتتاح خواهیم کرد و از این بخش رونمایی می‌شود.

وی درباره برنامه‌های تدارک دیده شده برای این روز، افزود: جشنواره فیلم و هنر خاص بانوان در این روز کلید زده می‌شود و امید است شاهد برنامه‌های چندرسانه‌ای، تصویری، فیلم کوتاه و بلند، تئاتر و … در حوزه زنان و دختران بیش از گذشته باشیم.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب در خصوص بانوان، گفت: با توجه به تعبیر ایشان، زن در تعریفی که به شرق نسبت داده شده، بی نقش و در حاشیه است و در تعریف غربی موجودی است که جنسیت او بر انسانیت او می‌چربد و ابزاری برای سرمایه‌داری تعریف شده است، اما ما در حوزه زنان، الگوی سوم را ارائه می‌دهیم که نه شرقی و نه غربی است. لازم است تاکید مجدد بر الگوی سوم زن داشته باشیم که این زن در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و… فعال است و در عین حال عفیف، خانه‌دار و مربی فرزند است و می‌تواند جنبه‌های مختلف زندگی را با هم جمع کند که دختران ما این را به جهان ثابت کرده‌اند.

وی با اشاره به پیروزی دختران ملی‌پوش هاکی روی یخ کشور در پنجمین دیدار خود در رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان آسیا و در مقابل سنگاپور تصریح کرد: دختران ملی‌پوش هاکی روی یخ با وجود شرایط ویژه‌ای که جهان برای کشور ما وضع کرده است و با وجود تحریم‌ها و سختی‌ها، این پیروزی‌ها را کسب کرده‌اند. این پیروزی با وجود کمبود امکانات و با حفظ حجاب در صحنه بین‌المللی الگوی بی‌نظیری است که جهان باید به آن روی آورد.

خزعلی خاطرنشان کرد: براساس بیانات مقام معظم رهبری ما در حوزه زنان مطالبه‌گر هستیم و اجازه نمی‌دهیم سوءاستفاده ابزاری از زن صورت گیرد.

وی همچنین به لزوم برگزاری پویش‌هایی با محتوای دوری از تجمل‌گرایی و تبلیغ ساده‌زیستی در استان‌ها تاکید کرد و با اشاره به ضرورت فعالیت گروه‌های مردمی برای برگزاری پویش‌های مختلف در حوزه زنان اظهار کرد: دیدیم که در اغتشاشات از زن سوءاستفاده ابزاری شد. همچنین فضاسازی تبلیغی درباره مسمومیت دختران در جهان شکل گرفت و تلاش شد خلاف واقع مسائل را مطرح کنند. این امر به دست خود بانوان خنثی می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در پایان سخنان خود به لزوم همکاری بخش‌های فرهنگی با وزارت آموزش‌وپرورش در راستای اجرای برنامه‌های ویژه دختران گفت: هماهنگی لازم با شهرداری انجام شده است تا فرهنگسراها، مدارس اطراف خود را تحت پوشش داشته باشند و در روز دختر برایشان برنامه‌های شاد و آموزنده اجرا کنند.

«ویترینِ دختران» در پیام‌رسان‌های داخلی

در روز دختر بخش "ویترین" که به طور ویژه برای دختران طراحی شده است، در نرم افزارهای داخلی رونمایی می‌شود در این راستا فاطمه ناظر، دبیر کارگروه دختران معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری اظهار کرد: بخش "ویترین" که به‌طور خاص برای دختران طراحی شده است، در حال حاضر فقط در روز دختر در نرم‌افزار سروش نمایان خواهد شد و پس از آن با توجه به همکاری‌هایی که با سایر نرم‌افزارها داریم در سایر پلتفرم‌ها نیز اجرا خواهد شد.

وی درباره محتوایی که در "ویترین" نمایش داده خواهد شد، ادامه داد: محتوای ویترین محتوای مورد نیاز دختران نوجوان است و مسائل و موضوعات مبتلا به آنها در ویترین مطرح می‌شود. این محتوا شامل معرفی کتاب، فیلم، انیمیشن، پادکست و کانال‌های مختلف دربردارنده مطالب جذاب برای دختران است. فضایی در آن فراهم است تا گعده‌های دوستی بین دختران شکل گیرد. حتی بخش گفت‌وگو با معاونت زنان نیز در ویترین وجود دارد و دختران می‌توانند در این بخش نکات خود را مطرح کنند و این نکات به اطلاع انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور می‌رسد.

دبیر کارگروه دختران معاونت ریاست‌جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: محتوای نمایش داده شده در "ویترین" با کمک گروه‌های مردمی، گروه‌های فعال در حوزه دختران و خود دختران نوشته و آماده شده است و این محتواها از طریق "ویترین" در معرض دید دختران قرار می‌گیرد. مطالب نمایش داده شده در "ویترین" معطوف به حوزه‌های مختلف سرگرمی و بازی، آموزش، فرهنگ، اجتماع و هنر است.

وی با بیان اینکه "ویترین" مناسب تمام دختران است، اما تمرکز ما برای تولید محتوا در این بخش روی دختران نوجوان در رده ۹ تا ۱۸ سال بوده است، تصریح کرد: ویترین جایی است برای تغذیه دختران با محتواهایی که باید در جریان آن باشند. در واقع ویترین جای خوبی برای این تغذیه است، چرا که غذای رسانه‌ای سالمی به مخاطب می‌دهد و خانواده‌ها می‌توانند از حضور دختران در این فضا آرامش خیال داشته باشند. هم گروه‌های مردمی فعال در حوزه دختران و هم خود دختران با حضور در این بخش می‌توانند با یکدیگر ارتباط گیرند.

کد خبر 659710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.