انتقاد از غیبت شورای شهر در بعضی تصمیم‌گیری‌ها

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: قانون اساسی و قوانین عادی مربوط به مدیریت شهری مباحث مربوط به حضور شورا در تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌های کلان را تصریح و مطالبه کرده اما در بعضی از تصمیم‌گیری‌ها شورای اسلامی شهر غایب است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا مصور امروز _یکشنبه هفدهم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: قانون اساسی و همچنین قوانین عادی و مربوط به مدیریت شهری مباحث مربوط به حضور شورا در تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌های کلان را تصریح و مطالبه کرده، اما در بعضی از تصمیم‌گیری‌ها شورای اسلامی شهر غایب است.

وی ادامه داد: تصمیم‌گیری شورا فقط مواجهه با ابلاغ‌های قانونی است که رویه درستی به شمار نمی‌رود، بنابراین از نهادهای نظارتی خواهشمندیم که این موضوع را پیگیری و رفع کنند.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مصوبه‌ای در خصوص اراضی محمودآباد گفت: در این مصوبه الحاق سایر مواردی که به صورت غیرقانونی در گذشته ابلاغ شده بود را شاهد هستیم، در این راستا به شهرداری نیز گفته شده اما جالب است طبق این مصوبه مابقی اراضی محمودآباد باید در حریم شهر اصفهان بماند و در عین حال بر عهده شرکت شهرک‌های صنعتی باشد.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که با نیت خیر این مصوبه را پیگیری کردند، باید بدانند که شورای اسلامی شهر می‌تواند در این باره شکایت کند، زیرا شورا باید در جریان تصویب قرار می‌گرفت؛ در موارد بعد مباحث را از طریق دیوان عدالت اداری پیگیری خواهیم کرد.

مصور تصریح کرد: آلودگی محمودآباد برای شهر اصفهان است و از سویی اگر ساخت‌وسازهای خلاف را بپذیریم، انتخاب متولی برای آن به جز شهرداری درست نیست.

وی افزود: شنیده‌ایم برخی باز کردن چهارباغ و جریان یافتن تردد در این محور است، این افراد شورای اسلامی شهر را در این تصمیم‌گیری‌ها دخالتی ندادند اما باید تاکید کنیم که این موضوع، قانون بالادستی دارد و خلاف است، ضمن اینکه با آن مقصودی که دوستان دنبال می‌کنند هدفی حاصل نخواهد شد. خیابان‌های دیگری نیز داریم که تردد در آن وجود دارد، اما با معضلات اجتماعی خاص خود روبه‌رو هستیم.

کد خبر 659702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.