رسیدگی به بیش از ۴۸ هزار پرونده قضایی با قابلیت صلح و سازش در چهارمحال و بختیاری

رئیس‌کل دادگستری چهارمحال‌وبختیاری گفت: در سال گذشته تعداد ۴۸ هزار و ۷۶۳ پرونده با قابلیت صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف مورد رسیدگی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا بهرامی امروز _‌یکشنبه هفدهم اردیبهشت‌ماه _ در نشست شورای قضائی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به میزان پرونده‌های رسیدگی شده در محاکم و شعب قضائی استان چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: در سال گذشته تعداد ۲۵۸ هزار و ۱۰۸ فقره پرونده به دادگاه‌های استان وارد شد که با احتساب پرونده‌های مانده از سال قبل در مجموع تعداد ۲۵۶ هزار ۲۲۶ پرونده رسیدگی و به صدور رأی منجر شد.

وی اضافه کرد: در همین مدت از مجموع آرا صادره در دادگاه‌های بدوی استان ۲۰ درصد به محاکم تجدید نظر ارجاع که تنها سه درصد این آرا نقض شد.

رئیس‌کل دادگستری استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه در طول سال گذشته ۹۳ درصد از پرونده‌های معوق در دادگاه‌های استان مختومه شده است، اضافه کرد: به منظور سهولت در امر رسیدگی و تسریع در صدور آرا، تعداد هفت هزار و ۴۵۳ جلسه دادرسی الکترونیکی برگزار شد.

وی در ادامه به عملکرد شورای حفظ حقوق بیت‌المال و سرمایه‌گذاری در استان پرداخت و اظهار کرد: در سال گذشته به همت اعضای این شورا از فعالیت مجدد ۳۱ واحد تولیدی و اشتغال ۱۸۰ کارگر حمایت شد.

بهرامی افزود: در سال گذشته ۴۶ هکتار از اراضی ملی متصرف شده به بیت‌المال بازگردانده شد و ۲۹ هکتار از زمین‌هایی که کاربری آن‌ها تغییر داده شده بود نیز اعاده وضعیت شد، همچنین میزان اراضی آزاد شده در حریم رودخانه‌ها نیز حدود ۹ هکتار است.

رئیس‌کل دادگستری استان چهارمحال‌وبختیاری در بخشی از سخنان خود با اشاره به عملکرد شوراهای حل اختلاف، تصریح کرد: در سال گذشته تعداد ۴۸ هزار و ۷۶۳ پرونده با قابلیت صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف مورد رسیدگی قرار گرفت که از این تعداد ۱۸ هزار و ۵۵۱ پرونده با میزان تقریبی ۳۸ درصد به صلح و سازش ختم شد.

کد خبر 659701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.