مدیریت صحیح شرکت‌های تعاونی دهیاری‌ها کلید توسعه روستاها است

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان کیار در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: مدیریت صحیح شرکت‌های تعاونی دهیاری‌ها کلید توسعه روستاها است و تأسیس و تقویت این بخش یکی از محرک‌های اساسی در آبادانی و رونق اقتصادی روستاها به‌شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهمن میری امروز _یکشنبه هفدهم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با تاکید به اینکه مدیران استان اشرافیت کامل بر مشکلات شهرستان‌ها را دارند اظهار کرد: شهرستان کیار به‌دلیل شرایط توپوگرافی و جغرافیایی و آمایش سرزمینی یکی از شهرستان‌های استراتژیک استان است لذا نیازمند توجه بیشتر مسئولان خواهد بود.

وی افزود: مهمترین مشکل شهرستان کیار جاده‌های آن است که با تلاش مسئولان و همراهی مردم، محور شهرکرد شلمزار به‌عنوان اصلی‌ترین محور مواصلاتی این شهرستان در حال تکمیل است و انتظار می‌رود زیرگذرها و سایر مسائل ایمنی جاده‌ها نیز پیش‌بینی شود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان کیار در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه گردشگری در این استان ظرفیت عظیمی دارد، تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های مردم این شهرستان توجه به صنعت گردشگری است، لذا جذب سرمایه برای تقویت ظرفیت‌های گردشگری و جذب توریست پیشنهاد می‌شود.

وی با اشاره به لزوم تعامل شوراها با بنیاد مسکن ادامه داد: امروز در کشور مسئله مهاجرت معکوس مطرح می‌شود اما زمینه برای ساخت‌وساز در روستاها فراهم نشده است.

میری با بیان اینکه در روستاها توان دهیاری‌ها به گونه‌ای نیست که هزینه تهیه آسفالت را فراهم کند، گفت: باید موضوع تهاتر قیر رایگان رفع تا در زمینه توسعه معابر پیشرفت حاصل شود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان کیار در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: در روزگارانی نه چندان دور به‌دلایلی روستاهای دستگرد امامزاده، سورک و ایرانچه از شهرستان کیار جدا شد، سپس حقابه روستاهای پایین‌دست از سد سورک داده نشد که این موضوع منجر به خشکیده‌شدن هزاران نهال و درخت و از بین‌رفتن صدها فرصت شغلی شد لذا انتظار می‌رود که حق‌آبه مردم این منطقه احیا شود.

وی با اشاره به اینکه مدیریت صحیح شرکت‌های تعاونی دهیاری‌ها کلید توسعه روستاها است، گفت: تأسیس و تقویت این بخش یکی از محرک‌های اساسی در آبادانی و رونق اقتصادی روستاها به‌شمار می‌رود که در تعدادی از روستاهای استان چهارمحال‌وبختیاری تبدیل به قصه پرغصه‌ای شده است و امروزه این تعاونی‌ها با تبدیل به بنگاه اقتصادی، پاسخگویی ندارد و نهادی نیز بر آن‌ها نظارت نمی‌کند.

کد خبر 659670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.