برگزاری نخستین جشنواره هنری و ادبی «مقاومت و انقلاب اسلامی» در اصفهان

دبیر عملی جشنواره هنری و ادبی «جان‌فدا» گفت: جان فدا اولین جشنواره ادبی و هنری است که در حوزه مقاومت و انقلاب اسلامی در سطح دانشگاه‌های استان اصفهان برگزار می‌شود که تاکنون حدود ۲۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد قلمکاریان امروز_هفدهم اردیبهشت‌ماه_ در نشست خبری جشنواره هنری و ادبی «جان‌فدا» اظهار کرد: «جان‌فدا» اولین جشنواره ادبی و هنری است که در حوزه مقاومت و انقلاب اسلامی در سطح دانشگاه‌های استان اصفهان برگزار می‌شود که در این جشنواره استادان، کارمندان دانشگاه و دانشجویان می‌توانند شرکت کنند.

وی ادامه داد: جشنواره امسال در سطح استانی برگزار می‌شود اما در نظر داریم سال آینده به‌صورت کشوری برگزار شود، محور این جشنواره مقاومت و انقلاب اسلامی است که هدف آن گسترش فرهنگ غنی ایثار و شهادت، معنویت‌گرایی، روحیه مقاومت، استکبارستیزی، تعهد و ایمان، تقویت مناسبات فرهنگی و ارتباطات بین دانشگاه‌ها است.

دبیر عملی جشنواره جان‌فدا گفت: رؤسای همه دانشگاه‌ها، معاونین فرهنگی و مسئول نهاد مقام معظم رهبری عضو شورای سیاست‌گذاری هستند و تاکنون همکاری خوبی داشته‌اند، علاوه بر آن بسیج دانشجویی و اساتید به‌خوبی وارد صحنه شده‌اند، هدف جریان سازی با محوریت مقاومت و انقلاب اسلامی و تبدیل به گفتمان در دانشگاه‌ها است.

برگزاری اولین جشنواره هنری و ادبی مقاومت و انقلاب اسلامی در اصفهان

گفتمان‌سازی از دانشگاه وارد جامعه می‌شود

وی افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری، «دانشجویان، اساتید و نخبگان افسران جنگ نرم در دانشگاه‌ها هستند»، زمانی که این گفتمان‌سازی در دانشگاه شکل بگیرد، به‌مرور در جامعه هم گسترش پیدا می‌کند، نیاز به گسترش روحیه جهاد و مقاومت در جامعه داریم.

قلمکاریان تصریح کرد: جلسات متعددی با دبیران انجمن‌ها، نشریات و تشکلات دانشجویی استان داشتیم که در این هفته هم ادامه دارد، با بسیج اساتید و در شهرستان‌ها جلساتی برگزار شد، شهرستان‌های مختلف مشارکت خوبی دارند؛ جشنواره ذیل کنگره شهدای استان برگزار می‌شود، که ریاست آن با امام‌جمعه اصفهان و نایب‌رئیس استاندار و دبیر فرمانده سپاه صاحب‌الزمان است، بنا داریم که تولیدات این جشنواره در جامعه منتشر شود.

برگزاری جشنواره در پنج بخش

وی در خصوص بخش‌های مختلف جشنواره جان‌فدا مطرح کرد: جشنواره بخش‌های مختلفی ازجمله هنری، ادبی، پژوهش، فناوری و نوآوری دارد که بخش هنری شامل، کلیپ، گزارش ویدئویی، عکاسی، خطاطی، گرافیک و پوستر است که تا بیست و ششم اردیبهشت‌ماه فرصت ارسال آثار در سایت جشنواره وجود دارد، حدود ۲۰۰ اثر تا امروز به دبیرخانه جشنواره رسیده است، علاوه بر گواهی شرکت در جشنواره جوایز خوبی هم برای برگزیدگان در نظر گرفته‌شده.

دبیر عملی جشنواره جان‌فدا با اشاره به سایر بخش‌های جشنواره گفت: بخش آثار ادبی شامل، امکان ارسال شعر، نثر ادبی، داستان، دل نوشته و خاطره‌نویسی می‌شود، امیدوار هستیم سوم خرداد پایان این جشنواره نباشد و پس‌ازآن شاهد بازنشر آثار برتر در رسانه‌ها و مطبوعات باشیم.

وی با اشاره به زمان برگزاری اختتامیه جشنواره جان‌فدا خاطرنشان کرد: اختتامیه جشنواره سوم خردادماه هم‌زمان با روز آزادسازی خرمشهر در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان برگزار می‌شود.

کد خبر 659636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.