جدیدترین ایرپاد اپل ۲۰۲۲ : کدام مدل را بخریم؟

اپل با طراحی و عرضه نسل‌های مختلف ایرپاد طی چند سال اخیر توانسته سهم قابل توجهی از بازار هندزفری های بلوتوثی را به دست آورد.

به همین بهانه، در ادامه قصد داریم جدیدترین مدل ایرپاد اپل از سری‌های مختلف را به شما معرفی کرده و در مورد ویژگی‌های هر کدام از آنها صحبت کنیم.

با جدیدترین مدل ایرپاد اپل آشنا شوید

هندزفری های اپل، در دو خانواده با نام‌های AirPods و AirPods Pro شناخته می‌شوند و مدل‌های مختلفی از آن‌ها را می‌توان در بازار پیدا کرد که هر کدام، ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند. در این میان، تفاوت در طراحی را می‌توان اصلی‌ترین اختلاف میان محصولات این دو خانواده دانست. به علاوه، سری AirPods به عنوان محصولات رده‌پایین و خانواده AirPods Pro به عنوان هندزفری‌های رده‌بالاتر شناخته شده و قیمتی به مراتب بالاتر نیز دارند.

اما جدیدترین ایرپاد در هر سال کدام است و کاربران کدام‌یک از محصولات را می‌توانند در بازار تهیه کنند؟

جدیدترین ایرپاد اپل ۲۰۲۱

جدیدترین ایرپاد اپل ۲۰۲۲ : کدام مدل را بخریم؟

سال 2021، ایرپاد 3 به عنوان سومین نسل از این خانواده، با امکاناتی ویژه‌تر نسبت به قبل توسط اپل معرفی شد و در مدت زمانی کوتاه نیز توانست فروش بسیار بالایی در بازار داشته باشد. طراحی ساقه‌ها در این مدل، کوتاه‌تر از نسل‌های قبلی شده بود و بهره‌گیری از سیستم کنترل مبتنی بر فشار (Force Touch)، کار کردن با آن را بسیار لذت‌بخش می‌کرد. افزون بر این، پشتیبانی از فناوری‌های صوتی مختلفی مانند صدای فضایی و Dolby Atmos، ایرپاد نسل 3 را یک سروگردن بالاتر از نسخه‌های پیشین خود قرار می‌داد.

نکته قابل توجه در مورد این هندزفری، وجود امکانات جانبی دیگر مانند مقاومت در برابر آب به واسطه استاندارد IPX4، تشخیص پوست و همچنین کیس شارژی بود که از فناوری شارژ ایمن MagSafe هم پشتیبانی می‌کرد. اپل همچنین اعلام کرد که با افزایش شارژدهی، این هندزفری بلوتوثی در هر مرتبه شارژ تا 6 ساعت قادر به پخش موسیقی بوده و با در نظر گرفتن شارژ کیس آن، بازدهی کلی به مجموعا 30 ساعت می‌رسد که فوق‌العاده است.

هندزفری AirPods 3 در واقع جدیدترین ایرپاد اپل در سال 2021 است که از دستیار صوتی سیری پشتیبانی کرده و کمک می‌کند تا کارها را با سرعتی بالاتر از قبل انجام دهید. به علاوه، قابلیت “Find My” این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که در صورت فراموشی محل هندزفری، از طریق تلفن هوشمند خود بتوانید آن‌ها را پیدا کنید.

جدیدترین ایرپاد اپل ۲۰۲۲

سپتامبر 2022، اپل به صورت رسمی از ایرپاد پرو 2 پرده برداشت؛ جدیدترین مدل ایرپاد اپل ۲۰۲۲ که می‌توان تازه‌ترین عضو از هندزفری های بلوتوثی اپل نیز معرفی کرد. این محصول که از بلوتوث نسخه 5.3 برای اتصال به سایر دستگاه‌ها استفاده می‌کند، به چیپست ارتقا یافته H2 مجهز شده و با امکانات بسیار خوبی مانند شارژدهی بالاتر در مقایسه با نسل قبلی و کیفیت پخش صدای بهتر به دست کاربران می‌رسد تا خریداران بتوانند از شنیدن موسیقی، نهایت لذت را ببرند. گفتنی‌ است که این چیپست از الگوریتم‌های محاسباتی پیشرفته بهره می‌برد تا با فعال بودن قابلیت حذف نویز فعال، صدا با بالاترین وضوح و کیفیت پخش شود. خریداران البته می‌توانند حالت حذف نویز را غیر فعال کرده یا برای شنیدن راحت‌تر صدای محیط، حالت Transparency را فعال کنند. در اینجا نباید از میکروفون قدرتمند با پشتیبانی از قابلیت حذف نویز هم غافل شد؛ ویژگی بسیار خوبی که به انتقال صدا با وضوحی عالی به مخاطبان، تجربه‌ای بی‌نظیر از مکالمه را رقم خواهد زد.

در کنار عملکرد بهتر، طراحی ارگونومی با سری‌های سیلیکونی قابل تعویض در اندازه‌های مختلف را می‌توان یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های ایرپاد پرو 2 دانست. اپل برای کیس شارژ از چیپست U1 با پشتیبانی از قابلیت Find My بهره برده و روی آن، اسپیکری تعبیه کرده است که در پیدا کردن کیس شارژ، نقشی مهم را ایفا می‌کند. کاربران علاوه بر استفاده از کابل لایتنینگ، به لطف پشتیبانی از استاندارد Qi، این امکان را دارند که هندزفری خود را به وسیله شارژرهای وایرلس شارژ کنند؛ پشتیبانی از قابلیت شارژر MagSafe و همچنین امکان شارژ با شارژر اپل واچ هم ویژگی جذاب دیگر جدیدترین ایرپاد اپل ۲۰۲۲ است.

جدیدترین ایرپاد اپل ۲۰۲۲ : کدام مدل را بخریم؟

کنترل لمسی پیشرفته، از دیگر ویژگی‌های بسیار مثبتی است که ایرپاد پرو 2 از آن بی‌نصیب بوده و کاربران را قادر می‌سازد تا با لمس گوشی‌ها و حرکت دادن انگشت خود، حجم صدا را متناسب با نیازشان تنظیم کنند.

جدیدترین ایرپاد اپل ۲۰۲۳

برای طرفداران برند اپل و افرادی که قصد خرید جدیدترین ایرپاد اپل ۲۰۲۳ را دارند، باید بگوییم که امسال، هیچ مدل جدیدی از این هندزفری بلوتوثی توسط این شرکت معرفی نشده و ایرپاد پرو 2، همچنان جدیدترین مدل ایرپاد اپل به حساب می‌آید. هرچند، شایعات زیادی در مورد تولید و عرضه نسل‌های جدیدتر هندزفری اپل وجود دارد که اگر صحت داشته باشند، کاربران تا یک سال آینده می‌توانند با عضو جدید ایرپادها ملاقات کنند.

هنوز نام جدیدترین ایرپاد اپل مشخص نشده، ولی به نظر می‌رسد ایرپاد 4 را بتوان نسل بعدی محصولاتی دانست که توسط این شرکت به بازار عرضه خواهد شد.

حرف آخر

با توجه به محبوبیت بالا و عملکرد عالی اپل در زمینه تولید هندزفری های بلوتوثی، هرروزه کاربران بیشتری جذب این برند شده و سعی می‌کنند تا جدیدترین سری ایرپاد اپل را تهیه کنند. هرچند، از سال 2022 تا به امروز، هیچ محصولی توسط اپل به بازار عرضه نشده و به نظر هم نمی‌رسد در سال 2023، مدل جدیدی آماده عرضه باشد.

البته، وجود مدل‌های جدیدتر به معنی ارزش پایین یا عملکرد ضعیف نسل‌های قبلی ایرپاد اپل نبوده و نسل‌های قدیمی‌تر این هندزفری بلوتوثی، همچنان به عنوان یکی از برترین‌های بازار شناخته می‌شود. هم‌اکنون مدل‌های مختلف هندزفری اپل از جمله ایرپاد 2، ایرپاد 3، ایرپاد پرو و ایرپاد پرو 2 در حال عرضه در بازار هستند و کاربران، متناسب با بودجه و سلیقه خود در طراحی می‌توانند سراغ یکی از این محصولات بروند.

کد خبر 659629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.