تحلیل داده‌های بارشی با هدف استفاده در برنامه‌ریزی کاربری‌ اراضی شهر

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد گفت: بررسی و تحلیل داده‌های مربوط به بارش‌ها برای برنامه‌ریزی‌ کاربری‌های شهری شامل تعیین و محاسبه عرض کانال‌ها، دوره بازگشت سیلاب، پروژه‌های مطالعاتی عمرانی و پیوست‌های زیست‌محیطی قابل استفاده است.

محمد پذیرا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بررسی داده‌های جمع آوری شده از طریق دستگاه‌های باران‌سنج مستقر در هفت ایستگاه سنجش کیفیت هوای شهر مشهد نشان می‌دهد از ابتدای سال جاری تاکنون، ۶۶ میلی‌متر بارندگی در سطح شهر مشهد انجام شده است.

وی افزود: این عدد حاکی از آن است که میزان بارندگی در شهر مشهد نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۹۲ میلی‌متر) و نسبت به دوره آماری بلندمدت مشهد (۱۵۳ میلی‌متر)، کاهش معناداری داشته است.

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: بیشترین میزان بارش طی چند روز اخیر، پانزدهم اردیبهشت‌ماه به میزان چهار میلی‌متر بوده است.

پذیرا از کاهش ۳۰ درصدی میزان بارندگی در این کلانشهر از ابتدای سال جاری تاکنون، نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: بررسی و تحلیل داده‌های مربوط به بارش‌ها برای برنامه‌ریزی کاربری‌های شهری شامل تعیین و محاسبه عرض کانال‌ها، دوره بازگشت سیلاب، پروژه‌های مطالعاتی عمرانی و پیوست‌های زیست‌محیطی قابل استفاده است.

کد خبر 659598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.