طرح خورشیدی کلمبوس برای تولید ۱۰۰ درصد انرژی شهری تجدیدپذیر

مدیران کلمبوس در آمریکا از پیاده‌سازی دو پروژه عظیم خورشیدی با هدف مبارزه با تغییرات اقلیمی در شهر خبر داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برنامه‌ریزان کلمبوس در نظر دارند به منظور تحقق هدف صفر انتشار کربن از طریق مصرف انرژی به واسطه جایگزینی صددرصدی نیروی تجدیدپذیر با انرژی شهری تا سال ۲۰۳۰، دو پروژه عظیم خورشیدی را در شهر پیاده کنند. در این راستا، یکی از پروژه‌های خورشیدی به تولید ۲۷ مگاوات انرژی پاک کمک خواهد کرد، در حالی که پروژه دیگر با تولید ۱۸ مگاوات دیگر، در مجموع به تولید ۴۵ مگاوات نیروی تجدیدپذیر برای شهر منجر خواهد شد. جالب است بدانید که یکی از این پروژه‌های خورشیدی در یکی از دفن‌گاه‌های سابق زباله پیاده خواهد شد که این امر به سهم خود کاهش انتشار آلودگی هوا را از طریق پایان دادن به انباشتگی مواد زائد در منطقه به دنبال خواهد داشت و همین امر، به سلامت و رفاه هر چه بیشتر شهروندان نیز کمک خواهد کرد.

طرح خورشیدی کلمبوس برای تولید ۱۰۰ درصد انرژی تجدیدپذیر

برنامه‌ریزان کلمبوس ادعا کرده‌اند که از انرژی تجدیدپذیر تولید شده از طریق پروژه‌های خورشیدی شهر برای تأمین نیروی مورد نیاز کسب‌وکارهای کوچک همچنین سازه‌های مسکونی بهره خواهند گرفت و فضاهایی سالم‌تر را برای کاربران به ارمغان خواهند آورد. علاوه بر این، مصرف انرژی تجدیدپذیر برای ساکنان و کاربران این سازه‌ها، هزینه استفاده از نیروی شهری را برای آن‌ها به حداقل خواهد رساند که این امر به سهم خود می‌تواند در بهبود وضعیت مالی این افراد نقش مهمی ایفا کند.

معماران پروژه‌های خورشیدی کلمبوس پیش‌بینی کرده‌اند که اجرای دو طرح جدید شهر، به تولید نیروی تجدیدپذیر برای تعداد ۷۵۰۰ واحد مسکونی در سراسر شهر منجر شود، ضمن این‌که مراکز کسب و کار بی‌شماری نیز نیروی خود را از این طریق فراهم خواهد آورد. در نتیجه، انتشار کربن ناشی از مصرف انرژی شهری کاهش قابل‌توجهی را تجربه خواهد کرد که این امر به سهم خود می‌تواند در به حداقل رساندن آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی بسیار اثربخش باشد و در نهایت رفاه شهروندی را از دو جنبه سلامت و اقتصادی بهبود ببخشد.

طرح خورشیدی کلمبوس برای تولید ۱۰۰ درصد انرژی تجدیدپذیر

کد خبر 659593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.